Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb voor het eerst dit jaar s komkommer gezet.
Gewone en snack.
Ik vraag me af, zou ik die ook kunnen leiden langs een tomatenspiraal?
Iemand ervaring mee?
Ik geloof dat ik ook eerste bloemen of zo moet wegnemen...
Ik heb er geen ervaring mee maar ga het ook met een paar plantjes proberen. Ik heb van een andere tuinier gehoord dat dit zou lukken... Een experimentje dus
Ik had vorig jaar mijn citroenkomkommers aan tomatenspiralen staan Lorie en dat ging best goed . Wel de ranken regelmatig even aan de spiralen aanbinden of met een plantenklem vastzetten om afzakken van de plant tegen te gaan. Zelfs toen de planten door de volgroeide vruchten zwaar werden ( vruchten zijn dan niet meer eetbaar , alleen leuk om te zien) bleef alles keurig op zijn plaats . Nog even voor de duidelijkheid , alleen de spiralen (nog net te zien ) werden dus voor het leiden gebruikt en niet het harmonicagaas er achter.