Dit zijn mijn erwtjes enkele weken geleden.
In zo een pot passen ongeveer 6 à 8 plantjes.
Ik heb dezelfde fout gemaakt, veel te weinig erwtjes geplant. Al doende leert men.
Op het ogenblik hangen er een stuk of 10-12 peultjes, maar het belooft duidelijk nog meer te worden.
Inmiddels ben ik aan een inhaalbeweging begonnen en er staan nog eens een goeie twee dozijn gekiemde erwtjes te wachten om in potten van de zelfde afmeting terecht te komen.
Ik denk, Tom, dat je ouders er toch wel mee akkoord zullen gaan om enkele vierkante centimetertjes op te offeren voor 3 of 4 grote potten voor jou? Gewoon heel lief zijn zoals dat kereltjes in de reclame voor de Lotus speculoospasta, dan komt het wel in orde
Wat ik ook doe, omdat ik zo beperkt ruimte heb, is in de hoogte werken. Google ook eens naar verticaal tuinieren of in het Engels vertical gardening. Dat geeft ideeën.
Zie je op de foto rechts naast de pot dat rekje? Zo heb ik 2 rekjes (waren zelfs niet duur) en daar staan wat bakken met lage planten. zoals kruiden en aardbeien.
En tenslotte wat fantasie aan de dag leggen als je aan het fornuis staat. Het traditionele "erwtjes & worteltjes" kan probleemloos omgezet worden naar (wat meer) worteltjes en (wat minder) peultjes. Of wat ook gaat is fijne boontjes met peultjes combineren. 't Zal wel lukken.