Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sommige van mijn paprika's zijn nog klein van vorm maar krijgen nu al
bruine vlekken is er iemand die mij kan zeggen wat ik daar moet tegen doen
in de toekomst bij het aanplanten om dat te vermijden
en nu ook wat kan ik daar tegen doen zodat de andere planten ook niet besmet worden.
vriendelijke groeten
Antoine
Zijn het de vruchten of de bladeren die bruine vlekken vertonen.
Ik vermoed dat je de vruchten bedoeld.
Kan 2 dingen zijn:
- neusrot (idem zoals tomaten is zelfde familie): dan hebben je vruchten langs onder dronker bruine vlek. De vruchten die aangetast zijn kun je verwijderen, niets maar aan te doen, maar je kan wel verdere schade voorkomen. Neusrot duid meestal op te weinig water of te veel meststof (er zijn nog tal van andere oorzaken mogelijk maar meestal is het één van die twee). Dus nazien of je planten niet te droog staan (bij dit weer mogen je planten toch wel wat hebben, paprika's zijn als tomaten goeie drinkers) of bedenk eens hoeveel mest je al gegeven hebt (bij mijn paprika's en pepers geef ik eens er vruchten zijn 1 of 2 keer mest in gans de groei)
OF
- indien het lichtbruine vlekken zijn verspreid over de vruchten wijst dit meestal op verbranding door de zon (wat goed mogelijk is met de felle zon van voorbije weken). Oplossing is een schaduwdoek. De vruchten die aangetast zijn zullen normaal nog gewoon groeien en zelfs eetbaar zijn, buiten het verbrande stuk natuurlijk.
Hopelijk wat meer duidelijkheid.
Indien niet info -> google eens op 'vruchten paprika + bruine vlekken'