Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een tijdje geleden schreef ik vol trots een berichtje over mijn gele courgettes. Tot mijn grote schrik, gaan al mijn courgettes vanaf de bloem rotten. Ik haal de bloem er af, maar het helpt niet. Wat kan er aan de hand zijn?
Bij mij zijn sommige courgettes ook rot en andere groeien gewoon door.
Heb er al 5 goede afgehaald en 6 rotte.
Zodra ik zie dat ze gaan rotten snij ik ze gelijk af.
Als ik een mannelijke bloem heb bestuif ik de courgettebloem zelf, nu met de regen zie je niet zoveel insecten.
Denk dat het van de regen en het koude weer komt met warmte heb ik er minder last van.
't kan niet de regen zijn, want ik heb ze binnen staan en dan zorg ik tijdens het begieten er voor dat de plant zelf niet nat wordt.
De plant hier ziet en nu goed uit, maar inmiddels zijn alle vrucht 'verrot'
ik doe dit regelmatig want in veel gevallen gaat vandaag een vrouwelijke bloem open en nog geen mannelijke
Als je meerdere planten hebt en de bijtjes kunnen er goed aan is dit geen probleem
Anders knip ik een mannelijke bloem af , verwijder voorzichtig alle blaadjes , open heel voorzichtig de vrouwelijke bloem als ze al gesloten is en wrijf dan beide stampers tegen elkaar
En hopla , na 2 dagen heb je al een klein courgette