Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een aantal weken geleden struikboontjes & botermelkboontjes gezaaid.
De eerste zijn reeds aan hun eerste plukbeurt toe; maar botermelkboontjes vind ik nog niet. Echter ...
Op identiek dezelfde plaats op rijtje waar ik heb gezaaid staan nu ongeveer dezelfde struiken maar allemaal met bloemetjes erop ipv boontjes.
In begin dacht ik; boontjes zullen nog wel komen, maar nu begin ik meer en meer te denken dat het om onkruid gaat Vermoedelijk hebben er vorig jaar aardappelen gestaan (pas het huis gekocht)
Enig idee of het om onkruid gaat of er toch nog boontjes zouden kunnen tevoorschijn komen? Heel raar dat er geen enkel botermelkboontje is uitgekomen, de andere boontjes doen het dus wel goed...
Intussen denk ik bijna toch 100% zeker te zijn dat het om onkruid gaat; maar als je nog even kan bevestigen?
Rechts het zogenaamde onkruid; links de planten waar wel reeds boontjes aanhangen
Wel raar dat enkel die boterboontjes dan niet zijn uitgekomen; dienen die in principe op hetzelfde moment boontjes te geven zoals de 'gewone struikbonen'?
Na ja, volgend jaar beter hoop ik
Morgen de eerste verse boontjes in de pot; hopelijk lekker...
De foto is niet erg duidelijk. Wat er rechts staat is niet goed te zien wat het is. Op de voorgrond staat knopkruid. Dat kan het andere ook wel zijn. Daar zitten ook al bloemknopjes is. Voordat het bloeit het onkruid verwijderen.
Ik heb vorig jaar boterbonen gezaaid en die kwamen ook niet uit.
Wat de reden was weet ik ook niet.
Ik zou gewoon opnieuw zaaien.
Mijn groene boontjes daarentegen deden het goed