sirius trek het aub niet in het belachelijke, niet iedereen is een geldhaai, als men mij gaat vragen om met koperen materiaal te werken dan zal ik daar ook geen gehoor aan geven maar het is niet omdat één systeem zegt de gouden oplossing gevonden te hebben, dat alle gelijklopende systemen dezelfde kwakzalvers zijn. Het is natuurlijk jammer dat er inderdaad altijd charlatans zijn die eerst hun optocht maken voordat alles onderzocht is en het is jammer dat je dat aan den lijve hebt ondervonden maar draag daarom geen paardebril.
De produkten die ik noem, zijn wel wetenschappelijk onderzochte produkten (en hebben niets met geloof te maken) en zeker al het bazaltmeel omdat men met de vraagstelling zat waarom lavagrond zo vruchtbaar was.
"Basalt reageert chemisch trouwens alkalisch door bij erosie calcium, natrium en magnesium vrij te geven, wat niet direct voordelig is voor de planten."
Chemische bemesting bestaat ook uit zouten en het wordt al decennia gebruikt.
lavameel bevat het volgende:
1. Voedingsstof
Magnesium-oxide (MgO) .
Calcium-oxide (CaO) .
Fosfor-oxide (P2O5) .
Kalium-oxide (K2O) .
2. Sporen-element
ijzer, borium, koper, mangaan, zink.
3. Versterkend mineraal
aluminiumoxide (Al203) .
siliciumoxide (SiO2) , vormt in water kiezelzuur en versterkt het plantenweefsel.
melasse bevat het volgende
mangaan 18%
koper 14%
ijzer 13.2%
calcium 11.7%
kalium 9.7%
magnesium 7.3%
selenium 3.4%
Oh, de mineralen uit de lavameel worden traag opgenomen door de planten. De planten hebben namelijk de mogelijkheid om met hun wortels de voedzame stoffen uit het gesteente te halen. Weerom, ook dit is onderzocht en gestaafd met bewijzen.
Bovendien vertel je nu zelf: ik ben in een vorig leven... Heb je in dat vorig leven ook niet gehoord dat chemische bemesting de beste was, en wat blijkt nu, het vernietigt alle leven in de grond. (dat is nog erger dan koperen materialen) Wat ik bedoel is dat systemen met de tijd mee evolueren en als er aandacht genoeg voor komt, beginnen wetenschappers testen uit te voeren en te experimenteren. Dus spreken we niet meer van geloof maar van beschreven experimenten door ervaren mensen.
sorry dat ik hier nogal wat aanpassingen doe maar ik probeer hier zo duidelijk mogelijk te zijn zonder negatief over te komen.
groetjes,