Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Verleden jaar heb ik de groentenbedden in mijn moestuin gescheiden door gebruik te maken van betondallen. Het was wel handig maar er waren een aantal problemen mee :
* veel onkruid dat zich ging vestigen langs de stenen en tussen de open ruimtes
* ideale schuilplaats voor slakken.
Om deze problemen te voorkomen was mijn idee om dit jaar de groentenbedden te scheiden door gebruik te maken van witte klaver. Omdat het een natuurlijke bron van stikstof is en omdat ik hoop dat de slakken eerder de klaver gaan aanvallen dan mijn groenten.
Momenteel geven mijn knotwilgen en hagen nog niet genoeg hout om te hakselen anders was het gebruik van haksel mijn eerste keuze.
Is dit een goed idee ? Wat denken de meer ervaren tuiniers hiervan ?