Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Normaal gaan we in april onze nieuwe serre zetten waar de kippen enkele jaren gescharreld hebben. Ik vermoed dat deze grond nu wel voldoende bemest is door de kippen. Misschien nog enkel extra compost eronder mengen van iok dit jaar?
Hoe kan ik dit het best de volgende jaren bemesten? Moet de grond ook geregeld nat gezet worden?
Afmeting serre is 2m30 op 4m50.
We willen er ongeveer het volgende in zetten 4a5 Tom planten, 2 kerstomaten, 2 mini komkommer, 2 puntpaprika. Ik vermoed dat er nog ruimte is voor iets anders. Iemand enig idee wat er nog bij kan?
Extra compost zal denk ik niet nodig zijn, kippenmest is al straf genoeg. Misschien daarom het eerste jaar ook zeker niet te veel (stikstof)bemesting.
Ik werk elk jaar na de oogst kippenmest en bladcompost onder de aarde. halverwege nog wat van die speciale korrels voor vruchtgewassen (met kalium). Nat zetten doe ik niet, heb dat ooit wel gedaan in de zomer maar dan komt er precies rapper schimmel. Wel af en toe eens alles kort natspuiten, maar niet de tomaten.
Ik heb behalve tomaten, meloenen en aubergine nog in de serre: pepino (meloenpeer), erwtjes, bonen, en meestal ook sla en kolen als nateelt nadat de tomaten geplukt zijn. Soyabonen heb ik ook eens gehad, heel lekker maar niet zo veel opbrengst.