Zoals elk jaar tomaten binnen aan het voorkweken. 3 soorten, 2x kers 1x groot, eerdere jaren prima gegaan. Al weken kijken ze sip, verwelkt algemeen indruik en slappe / gedraaide bladeren en vandaag zie ik nog "grijze" bladaderen.
Verder: altijd deze maat pot gebruikt. Nu ook komkommer en courgette (eerste keer), zouden die invloed kunnen hebben? Staan naast elkaar in de trays. Ook leek het alsof er wat beestjes waren (vnl op komkommer & courg, witte punten op bladeren), 1x alles bespoten (pyretrium, ben ik heel zuinig mee maar nu komen ze niet buiten dus geen gevaar voor insecten of vogels). Potgrod is "gewone" porgrond, schoon uit zak (dus hoe er beestjes bij kunnen snap ik ook niet). Ook staan er een aantal chiliplanten, die zijn zwakjes maar zien er wel gezond uit (geen vekleuring blad).
Dit is uiteraard een kansloos voorjaar, normaliter waren ze al een aantal keer buiten geweest een middag etc, nu veels te koud. Huis is niet ideaal gesitueerd, nu alleen s-ochtends wat zon. Zou dit dit puur door kou/ zongebrek kunnen komen?
Ik knijp het, of ze de ijsheiligen halen