Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hey,
Af en toe probeer ik graag iets nieuws en laatst is mijn oog gevallen op de saffraanplant. Ik heb al het een en ander opgezocht maar weet iemand waar ik de bollen kan kopen ergens in Oost-Vlaanderen? Heeft iemand die deze plant heeft al problemen ondervonden op vlak van winterhardheid?
Saffraan komt van de saffraan bollen. Ik ken geen saffraanplantje maar de bollen kan je best in de zomer planten. Ik heb er dan wel een paar over en als je wil kan ik je er dan wel bezorgen. Het zijn herfstbloeiers en best plant je ze voor 15 augustus.
Of je kan bij ons terecht in juni, dan halen wij de bollen uit de grond. Ze zijn in de Oosterzele, aan afrit van Wetteren E40, onder de beste omstandigheden geplant en verzorgd.
Bij de levering vertel ik dan wel hoe je ze het best behandeld.