menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgen verwerken

Ga naar meest recente reactie

phili

Phili

hoi,
ik heb dit jaar flink wat vijgen, we eten er heel wat op maar wat kan ik er nog meer mee behalve jam.
Weet iemand hoe je ze verwerkt tot van die hele zoete dingen die je in de winkel in van die pakjes zie.
groetjes
woensdag 9 november 2011 - 19:50
Lino

Lino

Die in de winkel worden industriëel gedroogd.

Zelf kan je dat proberen maar ze zien er dan wel anders uit. Lees hier http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GIPTQ97U
donderdag 10 november 2011 - 07:51
phili

Phili

dank je wel Lino, misschien beter ze toch maar te kopen dan.
groetjes
donderdag 10 november 2011 - 19:13
nathalieke

Nathalieke

hoe kom je eigenlijk aan zoveel vijgen, ik heb een vijgeboom(2.5m) in pot staan, er komen altijd vijgjes aan, maar ze vallen er veel te vroeg af, hij staat ook op een zonnige plaats, een collega heeft 1tje in vollegrond en zit met hetzelfde probleem
vrijdag 11 november 2011 - 17:11
phili

Phili

vorig jaar had ik hem ook in een pot staan en inderdaad vielen alle vijgjes eraf.
toen heb ik hem in het najaar in de volle grond geplant op een beetje beschut plekje en dit jaar helemaal vol vijgen en ik denk door het goeie weer de laatste weken zijn alle vijgen mooi afgerijpt, gewoon geluk misschien
vrijdag 11 november 2011 - 22:14
Lino

Lino

Hier ook in volle grond tegen een zuidmuur.
Gewoonlijk kunnen we in augustus vijgen plukken en blijven er nog een hoop groene vijgjes aanhangen tegen dat de bladeren afvallen. Nu zijn die late vijgjes ook gerijpt: amper nog bladeren maar wél rijpe vijgen aan de takken.
zaterdag 12 november 2011 - 09:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon