Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wie kan me zeggen welke bloemen en groenmateriaal er geschikt is om te waxen ?
En wie heeft er een goede tip om zwarte wax te maken - heb het al geprobeerd met wasco krijtjes maar dat dekt niet zo goed.
Heb het gisteravond geprobeerd met overschot van kaarsen en héél véél zwarte wasco's en dat lukt !
zelfs orchideeën heb ik gewaxt met een heel goed resultaat. Het is mijn bedoeling om walnoten te waxen in het zwart, orchideeën in transparant met eventueel een glittering in en daar dan een bol van te maken. Als die af is zal ik proberen hem hier op het forum te plaatsen.
Wie kan me zeggen welke bloemen en groenmateriaal er geschikt is om te waxen ?
En wie heeft er een goede tip om zwarte wax te maken - heb het al geprobeerd met wasco krijtjes maar dat dekt niet zo goed.
groetjes
bieke
Hallo crea-bea,
Het is inderdaad zo dat je bloemen en groenmateriaal kunt waxen. Ik heb goede ervaringen met kaarsvet, je bepaalt zelf je kleur. Deze laat ik smelten op een klein pitje in een conserveblik op het gas, als het kaarsvet is gesmolten draai je het gas uit. Even laten staan ongeveer 5 a 10 minuten. (Als het kaarvet te heet is verbranden je bloemen). Prik een satéprikker in bv. rozen en dompel ze onder tot ze de juiste dikte bereiken. Veel succes.