Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Je hebt nodig : een plastieken pot (die je bekleedt met een stuk stof, dan houden de takken beter) het mag ook een oude pot zijn die niet meer mooi is hoeft niet persé plastiek te zijn). Ik heb een houten ovale bak gebruikt, dus ik had geen stof nodig, de takken hielden heel goed op dit hout.
Verder heb je nodig je lijmpistool en lijmpatronen, en winterbloemen (helleborus heb ik gebruikt) ofwel hyacinten , knolletjes of iets dergelijks. De open gaatjes tussen de bemoste takken vul je op met mos. de takken moeten heel goed gedroogd zijn anders springen ze nadien los van de pot)
[afbeelding verwijderd niet-https]
Je kan er ook nog lijmspray over verstuiven en sneeuw opstrooien.
Inderdaad nog een winterstuk als je nog met sneeuw gaat werken,
maar werk je met echte marretakken( bemoste takken .
Want die zijn best duur , weer n idee rijker.
Ik volg éénmaal per maand les bij een mevrouw die privé lessen geeft, we zijn wel met een groep maar het is niet een echte opleiding of iets in die aard, de mevrouw die de les geeft heeft wel opleidingen gehad, en 't is in België.
Leuke pot zeg!
Als hij goed blijft tot het najaar kan je hem met najaarsvruchten ,mos,sedum of hydrangea enzo vullen, ik zie het al voor me met die herfst kleuren.Maar ik loop seizoenen voorbij, je kan er strak ook zomerbloeiers in kwijt!
prettig weekend Linda