menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Korenschoof gebonden lenteboeket

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Maandag in de les een lenteboeket gemaakt :
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

groeten, Indah
woensdag 23 januari 2008 - 13:01
yeline

Yeline

Nu wel. sorry. prachtig boeket.Is niet gemakkelijk zo een hand gebonden boeket.

grtjs Yeline
woensdag 23 januari 2008 - 13:37
Indah

Indah

Nee het is inderdaad niet gemakkelijk om te maken, paar keer moeten herbeginnen.

groeten, Indah
woensdag 23 januari 2008 - 13:39
miet1

Miet1

hoi indah
wel heel mooi maar niet voor mijn handen
groetjes miet1
woensdag 23 januari 2008 - 14:42
Jose47

Jose47

Ik vind het ook prachtig.

Josée47
woensdag 23 januari 2008 - 16:04
Adrienne

Adrienne

Knap, lijkt op mijn bruidsboeket !!!
Wel 20jaar geleden hé
zondag 27 januari 2008 - 19:37
Julie

Tekst aangepast

Julie

Hoi Indah,

Mooi gedaan hoor!
Het valt inderdaad niet mee om alles goed te verdelen en ook nog korenschoof te krijgen.
Ik krijg er kramp van in mijn handen maar als je het wat vaker doet zal het beter gaan.
Ik zie tulpen en rozen, welk groen heb je gebruikt...appelblad?
zondag 27 januari 2008 - 21:28
Indah

Indah

ja julie dat is appelblad of salalblad, en naast de rozen en tulpen heb ik ook nog waxbloemetjes gebruikt. Die ruiken naar citroen.

groeten, Indah
maandag 28 januari 2008 - 11:02
Karintje

Karintje

Hoi Indah,

Mag ik es vragen wat jullie lerares vond van het gebruik van tulpen in zo'n boeket??

Grtz,
Karin
maandag 28 januari 2008 - 18:56
miet1

Miet1

hoi indah wat is eigenlijk een appelblad en waar vindt ge die
groetjes miet1
maandag 28 januari 2008 - 19:23
Indah

Indah

Karin, veel heeft de lerares daar niet over gezegd, alleen dat het tere bloemen zijn, dat ze rap breken, en dat ze nog 6 tot 8 cm kunnen groeien. Meer heeft ze eigenlijk niet gezegd.

Miet1 : appelblad of salalblad vind je (soms) in de floralux in Dadizele. (Tis te zien hoe ver je woont natuurlijk, want ik weet niet waar je woont, en welke winkels daar zijn). Misschien dat je dat wel bij een bloemist vindt, maar zeker ben ik dat niet, want onze lerares had die bladeren mee voor ons. Het zijn geen bladeren van de appelbomen die we kennen hoor, het is iets anders. Misschien kun je even bij google kijken wat het precies is (neem me niet kwalijk want ik weet het eigenlijk zelf niet wat het precies is, ik weet alleen hoe het eruit ziet )

groeten, Indah
woensdag 30 januari 2008 - 19:40
miet1

Miet1

hoi Indah
ik neem u dat zeker niet kwalijk maar ik woon in limburg in kinrooi en ken maar een grote bloemist en dat is meen ik floralux hier ligen drie heel kleintjes zo ver ik weet maar die hebben niet veel over bloemschikken en de floralux is toch een heel stuk van hier
groetjes miet1
donderdag 31 januari 2008 - 09:49
Karintje

Tekst aangepast

Karintje

hoi Indah
ik neem u dat zeker niet kwalijk maar ik woon in limburg in kinrooi en ken maar een grote bloemist en dat is meen ik floralux hier ligen drie heel kleintjes zo ver ik weet maar die hebben niet veel over bloemschikken en de floralux is toch een heel stuk van hier
groetjes miet1

Hoi Miet,

Mss ff informeren bij de "kleintjes" of ze appelblad hebben!
Ik denk het wel, want dat bladgroen wordt enorm veel gebruikt om boeketten te vullen

Grtz,
Karin
donderdag 31 januari 2008 - 11:12
hildavw

Hildavw

Miet,

Je kan misschien eens even "zoeken" gebruiken.
Er werd al meermaals over appelblad geschreven.

In Lommel is een zeer groot planten- en tuincentrum, daar zal je dat zeker vinden.
Het is het nieuwe bijhuis, als je dat al zo kan noemen, van Pelckmans in Merksplas.
De moeite om eens langs te gaan. Tot niet zo echt heel ver van Kinrooi dacht ik.

groetjes

Hilda

http://www.pelckmans.net/
donderdag 31 januari 2008 - 20:08
miet1

Miet1

hoi karintje ,kan wel eens vragen bedankt
hildavw ik denkt dat ,dat toch en 20a25 km is van waar ik woon voor eens gaan te kijken is het wel intresant ,weet ge als ik wat wilmakenen moet danieder keer naar daarrijdendan denk ik dat ik een duur stukje heb
maar al vast alle twee bedankt
donderdag 31 januari 2008 - 21:24
RVRV

RVRV

Dit boeket is zeer prachtig. Die koord is ook weer in.

Groet
RVRV
woensdag 11 november 2009 - 21:12
LiesbethDonne

LiesbethDonne

@ Miet, ik heb al gemerkt dat je appelblad meestal aan de balie ofzo moet vragen, het staat meestal niet uitgestald maar overal waar ik heb vraag, hebben ze het toch.

Ik verwerk ook soms tulpen in mijn boeketten want da's toch echt zo mooi! Als ze groeien, trek ik er voorzichtig vanonder even aan. Nooit duwen langs vanboven want dan breekt je tulp gegarandeerd in 2.

'k Heb zondag nog een boeketje gemaakt met tulpen, fresia's, chrysantjes, gerberas, sierpeertjes en dunne takjes, opgevuld met appelblad (van de markt) en panicum en afgewerkt met monstera-bladen. Ook korenschoof gebonden maar dat is niet zichtbaar op de foto

Groetjes!!!

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

donderdag 12 november 2009 - 17:06
Jose47

Jose47

Heel mooi Liesbeth, ik zou het direct cadeau willen krijgen.
Josee
donderdag 12 november 2009 - 23:33
Indah

Indah

Prachtig boeket !

groeten, Indah
vrijdag 13 november 2009 - 17:45
miet1

Miet1

amai dat is en prachtig boeket
groetjes miet1
vrijdag 13 november 2009 - 18:36
Gerbra

Gerbra

Hoi Indah

Knap gedaan.

.[afbeelding verwijderd niet-https]

Gr. Lucia.
vrijdag 13 november 2009 - 19:43
Indah

Indah

Geeft niet hoor, batdah, je mag gerust je mening geven.
Dit boeket was een opdracht van de les bloemschikken in januari 2008.
En de tulpen, tja, dat is het moeilijke om deze te gebruiken in een bloemstuk of boeket, die blijven gewoon doorgroeien. De docente zei nochtans dat de kweker de steeltjes net onder de bloem doorgeprikt had, om de groei te remmen. Maar toch groeiden ze verder.

Het enige wat je dan eigenlijk kan doen, is het boeket losmaken en herbeginnen.

Groeten, Indah
zaterdag 14 november 2009 - 11:47
LiesbethDonne

LiesbethDonne

Hallo,

Ik heb het eens gevraagd aan mijn bloemist en die wist mij te vertellen dat dubbele tulpen meestal veel minder doorgroeien dan enkele tulpen (dus tulpen met volle of holle binnenkant, 'k weet niet hoe dat echt heet ). In het boeket hierboven zaten dubbele tulpen en die heb ik inderdaad maar 1 x moeten goed steken, deze week kocht ik enkele tulpen en die heb ik op 2 dagen tijd al 2 x naar onder moeten trekken.

Groetjes,
Liesbeth
dinsdag 17 november 2009 - 09:00
Indah

Indah

Bij mij waren het enkele tulpen, geen dubbele
dinsdag 17 november 2009 - 11:50
SNAPPER99

SNAPPER99

HOI KAN MIJ IEMAND EEN HEELGOED VASTEPLANTEBOEK ATVISEREN IK ZIT IN HET HOVENIER VAK AL VAST DANK
vrijdag 25 augustus 2017 - 17:51
Roeli

Roeli

Waarom, in vredes naam, begint Snapper niet gewoon een nieuw topic.
Je vraag heeft ook helemaal niets te maken met het topic waar het op geplaatst is en wij moeten ons het apenlazarus scrollen om te zien wat er gepost is.
Mensen, maak svp een. nieuw topic aan en reageer niet meer op die heel ouden. Als je tenminste een antwoord wilt hebben.
vrijdag 25 augustus 2017 - 18:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).