Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik had mij een beetje vergist in de hoeveelheid bloemen voor mijn pompoen en had dus nog wat overschot, waarvan ik een boeketje gemaakt heb. Appelblad ofzo had ik niet maar 'k vind het eigenlijk wel best leuk zo.
Volg jij toevallig (of hebt gevolgd) een opleiding bloembinden ofzo?
Jij maakt altijd van die wonderschone boeketten...goede verdeling,kleurverhouding enzo...helaas niet mijn sterste punt...eigenlijk zou ik stage moeten lopen om ze ook zo mooi te krijgen!
Nee, ik heb geen opleiding gevolgd, gewoon veeeeeeel geoefend. De eerste keren duurde het wel een uur voor ik het goed kreeg en had ik erna een dag pijn aan mijn hand Maar op den duur had ik het systeem te pakken en nu gaat het al veel sneller.
Ik begin met een centrale bloem en werk van daaruit verder, de eerste bloemen zijn altijd wat wankel maar eens je er een paar in de juiste richting hebt, passen de volgende bloemen er eigenlijk gemakkelijk in. Voor de verdeling gewoon regelmatig eens het boeket van op afstand bekijken. Een kort gebonden boeketje vind ik wel gemakkelijker te maken dan een lang. Je kan dat beter vasthouden vind ik. Maar ik heb een hele voorraad korte vazen dus dat komt wel goed uit