Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Al schandalig lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar toch steeds trouw alles blijven volgen.
Nu er na de verhuis weer terug tijd is om aan de hobby te denken heb ik een vraagje.
Ik zou graag een bloemstuk maken met polygonum stokken en weet dat je ze in de vrije natuur kan vinden.
Kan iemand mij zeggen waar ongeveer.
Ik woon in de regio Bonheiden Rijmenam keerbergen.
Meestal vind je Polygonum langs spoorwegen, autowegen of landweggetjes.
Geen idee waar dat bij jou in de buurt kan zijn, maar mss krijg je wel een antwoordje van iemand anders die het wel weet!?
Vergeet niet je bloemstuk daarna hier te posten!! Kunnen we meegenieten
IK woon in Heist op den berg en hier staat toch vrij veel polygonum in het wild .Aan de rivier de nete tussen Berlaar en Kruiskesberg aan de brug die Hullebrug noemt.
En in Heist richting Hulshout aan de brug Lodijk genoemd
Maar bij jullie zul je er ook wel vinden hoor
Beste groeten van Roos 66
Polygonum uit het wild halen ... Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij ...
Waarom zet je de plant niet gewoon in je eigen tuin waar je zo veel kan oogsten als je zelf wil?
Groeten,
Pol
EDIT: Vergissinkje: ik had even Polygonatum gelezen ... Polygonum is een woekeraar die verwilderd in de natuur voorkomt. ZEKER nooit in de tuin planten en oogst die in de natuur maar zo veel je wil, hij hoort er eigenlijk toch niet in thuis. Sorry nog eens voor de reactie!
ik heb met mijn vriendin hebben vandag 62km gefietst,en speciaal op Polygonen
stokken gelet ,op zand wegen ,bos wegen,waterkant,en sereus nergens geen gevonden,ik denk dat ze dat aan de maaskant niet kennen
Hilda, mercie voor deze tip, zou ze inderdaad op de composthoop gesmeten hebben. Ze zullen dan met het huisvuil mee moeten.
Helaas nog geen tijd gehad om te gaan zoeken, en nog minder om een bloemstuk te maken.
Zit met een zieke op het werk, dus alle dagen zelf gaan.
Nog 5 te gaan en dan heb ik er 13 dagen opzitten, mss dat ik dan eens tijd heb om me te ontspannen.