Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo iedereen, ik heb ook nog eens een poging gewaagd. Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.
Dan heb ik er nog rozen, chrisanten, cornus, bosbessen en nog groen van een virbum denk ik erbij. [afbeelding verwijderd niet-https]
Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.
Hallo Nora,
Wij hollanders noemen deze bloemen ook wel zuidewindlelie. Vanwege hun lange houdbaarheid krijgen ze deze bijnaam hier ook. Wel grappig verzonnen, vind ik zelf.
Het is een heel prachtig stuk.
Die fijne twijgjes dat is bosbes die daar tussen steekt heb dat reeds gekocht bij
de bloemist was redelijk duur 2 euro vroegen ze mij voor een takje. Zou dat graag
in mijn tuin willen planten. Kan er iemand mij zeggen wat de juiste benaming daar van is
om bij een planten centrum of kweker te kunnen aanqschaffen? Als mij tuin daarvoor geschikt
zou zijn.
Met dank voor jullie reactie groetjes christine2
gewoon een dagje naar de Ardennen, ik haal het hier in 't bos en heb een paar jaar geleden een bundel uitgedaan en mee naar mijn moeder genomen in de Antwerpse kempen. Ze groeien en bloeien daar maar de bessen, daar zijn de vogels mee weg, eer zij ze kan plukken
Goh, al goed da ik da weet.
Ik wou ze bij Bakker aanschaffen en in de tuin zetten
Beter niet doen en ook in potten zetten hé.
Alhoewel ze bij mijn vriendin in volle grond staan
en daar komen ze wel elk jaar terug.
Raar hé
mar misschien heeft je vriendin de goede soort voor in volle grond
Hallo iedereen, ik heb ook nog eens een poging gewaagd. Hoe de juiste benaming is van die lange bloemen, weet ik niet, ze noemen het hier bloemistenverdriet, omdat ze tamelijk lang goed blijven.
Dan heb ik er nog rozen, chrisanten, cornus, bosbessen en nog groen van een virbum denk ik erbij. [afbeelding verwijderd niet-https]
heb even op het internet gezocht naar de naam Ornithogalum Vogelmelk en heb dit gevonden.
De Vogelmelk is een bolgewas dat vroeger veel voorkwam op roggeakkers. Vogelmelk is tegenwoordig zeldzaam. De bloemsteel van de plant bevat wit melksap, dat licht giftig is. De bollen zijn eetbaar en kunnen worden bereid als schorseneren.
De officiële geslachtsnaam is ook Vogelmelk, want ornithos betekent in het grieks Vogel en gala is melk. Wat vogels hier mee te maken hebben is niet duidelijk, mischien zijn ze niet gevoelig voor het gif.