Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
de bol is bekleed met cannablad
verwerkte bloemen in het stuk: Koraalvaren,grasjes, eucalyptus,bloemen kan men nemen naar gelang het seizoen enkele klimopplaatjes
Agnes
http://blog.seniorennet.be/tuindenhorst/
Hallo Agnes, een domme vraag misschien, maar hoe heb jij of (iemand anders) de eucalyptus bloemen in de bol gezet, ik neem aan dat ze water nodig hebben niet?
prachtig stuk, zelf gemaakt?
het deel dat uitgesneden is uit de isimobol is als schotel gebruikt in de bol daar zit de oase in
succes
men kan dit terug gebruiken want de cannabladeren drogen mooi
en ik heb dit zelf gemaakt ik doe al een dikke 15 jaar aan bloemschikken daar is mijn tuin ook door ontstaan
groetjes Agnes
Nu je KUNSTSTUK!!!
In 1 woord GEWELDIG!!!
Op deze manier vind ik het wel jammer, dat ik dit soort dingen nooit meer kan maken.
Maar zoals ik al eerder opgemerkt heb, geniet ik dan dubbel van dit soort prachtige KUNSTWERKEN!!!
een heel mooi en rustig en toch romantisch stuk, echt bij je type tuin passen denk ik als ik de foto's bekijk
knap dat je niet altijd die dure Cordelyne bladeren moet gebruiken en op deze manier aan elkeen die Canna's heeft de tiip geeft om die bladeren te gebruiken
Kun je ons zeggen of je de bladeren met etalagespelden vast gezet hebt, of met lijm
ik heb ooit die bladeren ook gewoon wat in de lengte opgerold en laten indrogen, om een vierkante schaal in lijnen mee te vullen met bloemen die indrogen als sedum en hortensia en zaaddozen
Ik vind de lijnen op die bladeren prachtig uitkomen, daardoor geeft het mij het gevoel van 1 stuk te zijn.
Met éénkleurige bladeren zou het stuk in 2 gedeeld zijn.
De bladeren zijn vast gezet met etalage spelden
een tip u kunt de bladeren ook in diepvriezer steken een uurtje van te voren uithalen en je hebt altijd verse bladeren
De bladeren zijn vast gezet met etalage spelden
een tip u kunt de bladeren ook in diepvriezer steken een uurtje van te voren uithalen en je hebt altijd verse bladeren
ho met die bladeren heb ik het nog nooit geprobeerd, dank voor de tip
als je dat met etalagespelden gedaan hebt, dan hebt ge toch gaten in de isomo is dat schaaltje met die oasis dan voldoende. Ik steek dan in de bol het onderste gedeelte van een plastiek fles van 5 l van water in en anders een kleinere
opening van bol staat beneden van boven is er een stuk uit gesneden dat word dan op het zelfde gat maar omgedraaid op het uit gesneden stuk geplaats met een stuk oase al het matriaal is vrijkort geknipt
Nu je KUNSTSTUK!!!
In 1 woord GEWELDIG!!!
Op deze manier vind ik het wel jammer, dat ik dit soort dingen nooit meer kan maken.
Maar zoals ik al eerder opgemerkt heb, geniet ik dan dubbel van dit soort prachtige KUNSTWERKEN!!!
Groetjes, Jeannette
bedankt jeannette om de url aanklikbaar gemaakt te hebben mag ik je vragen hou jij dat frabikeert
agnes
opening van bol staat beneden van boven is er een stuk uit gesneden dat word dan op het zelfde gat maar omgedraaid op het uit gesneden stuk geplaats met een stuk oase al het matriaal is vrijkort geknipt
hoi Agnes
nu snap ik het, maar weet je vanwaar mijnvraag kwam: als ik de foto bekeek, had ik niet gezien dat het een halve isomobol was. Waar ik het over had was wel een hele isomobol waar een gat van boven uit gehaald was. sorry voor verwarring
ik heb dat wel nog gedaan op die bolle kant van de halve isomobol, staat hier zelfs ergens een foto van denk ik, maar toen heb ik dat gat bovenaan gewoon de grootte van een plastiek potje van platte kaas genomen en dat in dat gat gehangen en met oasis gevuld