menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Crassula ovata

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

Heb een crassula ovata gekregen in volle bloei reeds vanaf het najaar, bij kontrole bemerkte ik dat de potkluit druipnat was en schijnbaar werd die plant steeds nat gehouden maar dan met bloemen, de blaadjes zijn wel roodbruin omrand en zijn meer lichtgroen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mijn crassula word darentegen de ganse winter bijna droog gehouden heeft mooi donkergroen blad maar weigert te bloeien.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wat is nu de goede methode om toch bloem in mijn crassula ovata te krijgen.

zondag 16 maart 2008 - 00:03
cactelders

Cactelders

Hem ergens op een openbare plaats of in een hospitaal zetten want die bloeien ook altijd ende mijne nie !
LAPPE ik heb het eruit gegooid !
zondag 16 maart 2008 - 00:15
stekeltje

Stekeltje

de keren dat ik de mijne kletsnat in de (onverwarmd) garage zette, bloeide die ook, had wel veel bladverlies
zondag 16 maart 2008 - 01:10
MrPalmtree

Tekst aangepast

MrPalmtree

Die van mijn vader bloeit iedere winter! In de zomer krijgt hij water en volle zon (buiten) en in de winter staat die in de berging aan een grote raam zonder dattem water krijgt en dan krijgt die bloem!

MVG Gert
zondag 16 maart 2008 - 12:27
Fons

Fons

Dirk,uw wijze raad opgevolgt plant is te mooi om weg te werpen, daarom potkluit gekontroleert, één harde klomp zonder wortels,operatie uitgevoerd en bijna de ganse kluit weggesneden, in nieuwe pot met verse potgrond staat hij nu in de couveuze in afwachting herstel.
zondag 16 maart 2008 - 21:25
Paronoto

Paronoto

Over 't algemeen zijn Crassula's pure winterbloeiers dwz dat ze minder water krijgen in de zomer en dan liefst in de schaduw staan.Op t einde van de zomer wordt er stelselmatig meer water gegeven want hun BLOEISEIZOEN nadert en dat is in onze winter Fons. Allé, ge zijt op 't goeie spoor, blijven rijden.
zondag 16 maart 2008 - 21:40
kaktuskid

Kaktuskid

Hoi Fons,

mijn crassula boompjes staan heel de zomer buiten op het terras
in het najaar gaan ze in de serre, onder het tablet
op de koudste plaats (het verste van de verwarming)
in de winter heel af toe een beetje water
en ze geven volop bloemen
misschien staat die van u te warm in de winter?
maar den bloei zal wel voor het volgende jaar zijn
succes
zondag 16 maart 2008 - 21:43
charelke

Charelke

Hoy Fons,
Ik heb al jaren zo'n crassula in een grote pot,hij komt nog van mijn grootmoeder,ook bij mijn moeder heeft die nooit gebloemd,dit voorjaar heb ik er een 10tal stekken van in kleine potjes opgekweekt,afgeknipt van die moeder plant.Deze zijn allemaal goed in de was en zal die zo maar laten verder doen.Heeft de moederplant voeding nodig zo ja welke? Is het nu nog goed als ik hem nog verse potgrond geef? Wat raad u me aan om alsnog bloem te krijgen bij de moederplant.
groetjes uit Ham
Charelke
dinsdag 11 oktober 2011 - 00:17
stekkiepower

Stekkiepower

is het mogelijk om de plant sneller groot te krijgen door meer grondvolume te geven? kheb me net eentje aangeschaft dus ben eens benieuwd wat het gaat worden.

groeten
dinsdag 20 maart 2012 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon