0 Zaadcarousel
▼ Ga naar meest recente reactie
Botanist
Beginnen we er weer een ? Ik wil alvast graag meedoen.
maandag 8 maart 2010 - 01:15
Clubbrugge
Pieter,
Ik heb er nog een pak op overschot, dus voor mij geen probleem.
Wat van die vorige keer, ook geen weet dat je er evenveel moest insteken.
Wat ik wel weet dat er verschillende mensen zeker zaden willen geven.
Groeten,
Nicolas
maandag 8 maart 2010 - 13:38
Jeannette1
Hai Thanja,
Als je even doorgelezen had, kon je lezen dat ik inderdaad in de verkeerde topic zat en heb daar mijn excuus al voor aangeboden.
Groetjes, Jeannette
Ter info: Ik (Kurt V.) heb deze topic een klein beetje gewist na een posting in de foutieve rubriek wat verwarring zou kunnen veroorzaken. Mvg, Kurt
maandag 8 maart 2010 - 15:24
Botanist
Pieter, Nicolas en wie dan ook,
Ik stel voor dat jullie mij je overschot toesturen zodat ik een doosje goed kan vullen, want zelf ik maar een tiental soorten in voorraad (waarschijnlijk Dorstenia foetida, Agave attenuata en ferox, Dracaena draco, Euphorbia aphylla, Gymno denudatum om er een paar te noemen)
Ik stel dan een lijst op en enkele spelregels en we kunnen tegen 1 april beginnen (zonder grap).
Wie doet nog mee ?
Diegenen die me zaden willen opsturen sturen mij best een PM zodat ik mijn adres kan doormailen. Dank.
maandag 8 maart 2010 - 16:10
Clubbrugge
Botanist (of zeg eens je voornaam),
Geen probleem, graag een initiatiefnemer.
Voor mij geen probleem waar we mee starten, maar om mss eenvoudiger te zijn , leet de eerste zijn zaden opsturen naar de andere, we vullen de zak op en zo zijn we weg.
Voor alle ok???
Nicolas
maandag 8 maart 2010 - 16:26
Botanist
Hallo Nicolas, mijn naam is Emilio en hij is vanaf nu in mijn profiel te zien.
Mijn vraag was enkel gericht naar diegenen die niet aan de carousel wensen deel te nemen, maar wel wat zaden in overschot hebben die ze willen afstaan.
Emilio
PS: kan iemand mij nog de vorige spelregels bezorgen ?
maandag 8 maart 2010 - 17:05
Clubbrugge
Hoi Emilio,
Sorry voor het niet zien van de naam.
Ik denk , bij vorige editie, bij wie de zaden toekomen, neem eruit ( met mate) wat je wil, heb je eigen zaden voeg ze toe aan de lijst, en stuur ze op naar de andere vragende persoon.
Normaal is dat de eerste persoon die zich ging aanmelden na 19 u.
Meer is dat niet, als iedereen zich een beetje de regels gaat volgen is dat heel gemakkelijk.
Ik stel voor dat U de zaden toestuurt naar een eerste liefhebber, een tweede gaat zich aanmelden etc.
Na een tijd een volwaardige lijst, en zo kunnen we verder.
Indien ik niet juist ben , graag nog wat verbeteringen.
Nicolas
maandag 8 maart 2010 - 17:13
Pieter
Op het Spaanse forum is er ook zo een soort carroussel geweest, maar dan met telkens 1 plant erin. Daar werd er van het begin een lijst opgemaakt met geïnteresseerden en je stuurde naar een willekeurig persoon van de lijst door en dan werd die naam gewoon van de lijst geschrapt. Via het forum werd enkel meegedeeld waar het pakje zich momenteel bevindt.
Misschien goed om dit te overwegen? Niet iedereen raakt om 19h stipt op het forum en ik herinner me nogal wat frustratie van sommigen bij de vorige editie. Hetgeen ik nu voorstel is ook verre van ideaal, bv diegene die het eerste aanmeldde komt pas als laatste aan de beurt, maar het is een mogelijkheid...
Up to you, Emilio
De originele topic:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=10&sid=33&tid=21455&hl=carrouselmaandag 8 maart 2010 - 17:27
Matteke
Ow, jammer, ik heb net mijn resterende zaad weggegeven
dinsdag 9 maart 2010 - 17:50
Clubbrugge
Normaal is dit voor iedereen, zaden geven of niet.
Iedereen op dit forum kan genieten van deze zaak en graag ook, zo hebben we er nieuwe mensen bij.
Indien zaden ter beschikking, graag, indien niet neem dan met mate wat zaden af.
Nicolas
woensdag 10 maart 2010 - 19:30
TheknightwhosayNI
Een voorstel voor minder frustratie en mensen met trage verbinding niet te benadelen.
Lotto-systeem
-topic wordt woensdag (week voordien) geopend.
Iedereen die wil deelnemen post 1 nummer (van 1 tot en met 42).
De volgende woensdag kijkt degene die het pakketje moet doorsturen
op de site van de Lotto wat het reserve-getal (groen nummer) is van de nieuwe trekking op woensdag.
Degene die er het dichts bij zat is de gelukkige (bij execo wint de vroegste en degene met het hoogste getal)
site Lotto: (scroll naar beneden voor gewone Lotto)
http://www.lotto.be/NL/Spelen_en_Winnen/Trekkingsspelen/AllLastResults/default.aspx
Optioneel maar hoogstwaarschijnlijk te veel werk of duur:
-Werken met aangetekende zending zodat niemand (valselijk) beschuldigt kan worden dat hij het pakket niet doorgestuurd heeft. (waarschijnlijk te duur)
-Een rekening bij 1 van de betrouwbare forumleden openen, voor iemand het pakket krijgt moet hij eerste 10 of 20 euro waarborg storten. Indien het pakket doorgestuurd is wordt het bedrag teruggestort. (waarschijnlijk veeeeeel te veeel werk)
The Knight who Say's Ni
donderdag 11 maart 2010 - 10:31
Pieter
Mja, dat lotingsysteem lijkt me niet slecht. Er zijn trouwens twee lotingen per week hé, dus zou ik zelfs durven voorstellen om gewoon de dichtstbijzijnde trekking te gebruiken.
Aangetekend verzenden lijkt me te duur en dat van die waarborg lijkt me niet haalbaar: hoe ga je bewijzen dat je je pakket hebt doorgestuurd als dat niet aangetekend gaat?
donderdag 11 maart 2010 - 11:04
TheknightwhosayNI
Aangetekend verzenden lijkt me te duur en dat van die waarborg lijkt me niet haalbaar: hoe ga je bewijzen dat je je pakket hebt doorgestuurd als dat niet aangetekend gaat?
Deze 2 systemen zouden dan inderdaad samen gebruikt moeten zijn.
Maar het verhaal van het duur zijn zal waarschijnlijk wel kloppen.
donderdag 11 maart 2010 - 11:08
Clubbrugge
Volledig me akkoord.
Dit is trouwens een tegemoetkoming voor iedereen.
Nicolas
donderdag 11 maart 2010 - 11:50
Botanist
De zaadcarousel begint morgen. Ik zal er een nieuwe topic voor openen (graag vastgepint door een moderator) met regels en lijst. Wel wil ik hier al melden dat ik het deze keer graag op Belgisch grondgebied hou. Nederlanders kunnen ook hun eigen carousel opstarten, en wie weet kunnen de pakjes op het einde uitgewisseld worden om opnieuw te beginnen. Reakties welkom, en Simon jij word op vraag van Pieter (die als enige mee de start mogelijk maakt) de eerste als je me een PM stuurt met je adres. De volgende moeten dan wel de regels volgen.
Emilio
donderdag 11 maart 2010 - 19:17
Wiebe
Emilio,
Ik vraag mij af waarom jij de caroussel tot het Belgisch grondgebied wilt beperken? En Belgen die in Spanje wonen wil je ook uitsluiten? Ik zie daar geen redenen voor.
Wiebe
donderdag 11 maart 2010 - 21:50
Botanist
Wiebe, het is niet dat ik wie dan ook wil uitsluiten. Reden is alleen dat ik persoonlijk de post niet meer vertrouw en het heen en weer over de grenzen wil vermijden. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening, meer niet.
En zeg me nu niet dat jullie dat uit Nederland ook niet kunnen opstarten.
Emilio
donderdag 11 maart 2010 - 21:58
Wiebe
Reden is alleen dat ik persoonlijk de post niet meer vertrouw
Iedereen zal, zowel in Nederland als in België, wel ervaringen hebben of hebben gehoord over het 'verdwijnen' van post. Het over de grens heen en weer sturen van post is m.i. hierop niet van invloed. Als ik sommige mensen in dit forum wel eens heb horen mopperen, heb ik in ieder geval niet het idee dat dat in Nederland slechter gaat dan in België. Het gaat mij er niet om dat we in Nederland ook een dergelijke caroussel zouden kunnen starten maar ik vind dit geen zinvolle beperking (en niet om persoonlijke redenen want ik zal niet aan een dergelijke caroussel deelnemen!).
Wiebe
donderdag 11 maart 2010 - 23:07
Sjeek
Heel jammer dat wij als Nederlanders worden buiten gesloten andere jaren wel de zaden opgestuurd en een maal de zaad carrousel mogen winnen
Voor de prijs hoef je dit niet te doen 3 euro voor 2,50 gram .
vrijdag 12 maart 2010 - 06:12
Stekeltje
3 euro voor 2,50 gram ??? dat lijkt mij een bijzonder stugge prijs voor wat dan ook tenzij goud misschien ...
Waarschijnlijk de verzendingskosten/port kosten?
vrijdag 12 maart 2010 - 12:40
vrijdag 12 maart 2010 - 14:14
Pieter
Amai ik verschiet hoe de prijzen de laatste twee jaar omhoog zijn gegaan bij de post. Zelfs nationaal! Ik herinner dat toen ik twee jaar geleden naar Spanje ging, dat ik het verzenden van pakjes duur vond in vergelijking met België. Blijkbaar is de situatie omgekeerd nu.
vrijdag 12 maart 2010 - 14:26
Wiebe
In Nederland wordt voor internationale (Europa) brieven in deze gewichstklasse het volgende tarief gehanteerd: 100 - 250 g. EUR 3,08.
Maar terug naar de kern; deze tarieven zijn toch niet doorslaggevend voor de vraag of de zaadcaroussel wel of niet grensoverschrijdend kan zijn? Koop 1 of 2 plantjes bij een kweker en je bent een veelvoud van dit bedrag kwijt!
Wiebe
vrijdag 12 maart 2010 - 14:48
vrijdag 12 maart 2010 - 17:36
vrijdag 12 maart 2010 - 17:43
Succulentimon
om iedereen wat te sussen,
Emilio heeft een pakket naar me verstuurd,
ik verkeer in blijde verwachting
dus maw de caroussel is ingezet zeker
simon
zondag 14 maart 2010 - 20:15
\n\n