menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rotscactus

Ga naar meest recente reactie

Marinepik

Marinepik

Ik ben in het bezit van een rotscactus (Opuntia Gigantea) van 35 jaar oud.
Heb deze als stek gekregen destijds.
Als het goed is moet deze kunnen bloeien maar bij mij nikkes nada.
Hij gaat, net als vrijwel alle andere cacteen, in oktober naar een koele, zonnige kamer en gaat omstreeks maart weer in de warmte.
HELP, wat doe ik verkeerd ????
zaterdag 24 juni 2006 - 16:07
DieTerXz

DieTerXz

Misschien best eens een foto posten .
zondag 25 juni 2006 - 15:37
Marinepik

Marinepik

ik volg hier niet .. wat ik als "rotscactus" ken is Cereus peruvianus monstruosus .. helaas het zoveelste voorbeeld dat "triviale" namen als identificatie niet deugen ?

Dit is inderdaad de juiste naam, kon er niet zo snel opkomen, sorry.
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag, kan deze Cereus bloeien ??
maandag 26 juni 2006 - 11:20
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Marinepik,
je moet eens ffe googelen (met de juiste naam natuurlijk ) en op afbeeldingen klikken. Je zal daar bij mijn weten geen enkele bloeiende plant aantreffen.
Sommige cristaatvormen bloeien wel, maar dit is me dunkt meer uitzondering dan regel.
maandag 26 juni 2006 - 11:40
Pieter

Pieter

Die monstruosusvormen kunnen wel degelijk bloeien, ik zag er vorige week nog één in Taormina in het stadspark. Maar in pot gekweekt kan je wel vergeten dat die ooit zal bloeien.
maandag 26 juni 2006 - 19:30
Marinepik

Marinepik

Alle mensen die mijn topic hebben beantwoord en van goede raad hebben voorzien mijn hartelijke dank.
Dat deze cactus zo groot kan worden wist ik niet, heb ik ook nog nooit iets over gelezen.
Die van mij staat uiteraard in een grote pot, kan hem immers niet in de volle grond plaatsen i.v.m. koude winters hier in het noorden van Nederland, en is 75 cm. hoog. (Net nog gemeten)
Ik had de hoop op bloei al opgegeven en zal mij daar bij neer moeten leggen maar zo is hij (of is het een zij) ook erg mooi en ben ik er zeer zuinig op.
marinepik
donderdag 29 juni 2006 - 15:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 2? (beveiligingscontrole) *