Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Doordat de tuinen van mijn buren zijn opgehoogd loopt mijn kas steeds vol met water. Aan de constructie is dit seizoen niets meer te veranderen. De luchtvochtigheid komt niet onder 100. En het electrisch stoken wordt wel erg kostbaar zo.
Noodoplossing: 300 ascleps in huis op zolder gezet. Daar zorgt 1 raam van 1 x 1 m voor een beetje licht. Temperatuur plm 15 gr. Moet er nu wel of geen water worden gegeven in de winter?veel planten zijn nu al aan het schrompelen. Heeft iemand tips om de boel in leven te houden tijdens de rustperiode? De gewone soorten is geen probleem maar ik ben bang dat de orbea's , moeilijke stapelia's en huernia's het niet gaan redden zo.
Alvast hartelijk dank voor reacties.
Jan
Geen water en koel houden. Beginnen ze echt te schrompelen, bv omdat je ze niet koel gebnoeg kunt houden hooguit een paar druppels per twee - drie weken, maar alleen als het niet anders kan.
"Doordat de tuinen van mijn buren zijn opgehoogd loopt mijn kas steeds vol met water"
Ik ken dat probleem...ik heb een afwateringsgracht gegraven over de hele lengte van mijn tuin...het water loopt nu verder in de tuin van mijn "andere naaste buur"....
Uw "mening" wat bijregelen wanneer nodig nespa...Reken maar niet teveel op de zgn "goodwil" van uw buren...vooral als ge te maken hebt met archikapitalisten met overal vingers in allerhande pappen.
Zeker weten Paronoto! Is dus bij mij ook het geval. Ambtenaren met ellebogen noemen we dat hier... niks an te doen en je verliest altijd. Edoch, hoeveel licht mogen mijn ascleps in de winter? Overleven ze het in de schaduw bij 15 graden op zolder?
Ik heb een aantal jaren mijn planten in de schuur overwinterd op een werkbank onder een klein raam op het oosten.
De temperatuur is geen probleem maar te lang in een vrij donkere omgeving geeft toch een wat gerekte vorm.
Ik heb de indruk dat eind januari de planten gaan groeien en dan kunnen ze nog niet naar de kas.
Belichten wil helpen maar dan met een groeilamp ik had een 150 watt normale lamp erboven maar dat helpt niet.