Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit is één van de opnames uit mijn lezing over Stapelia-achtigen van Ethiopië die ik ga verzorgen tijdens de Asclepia-dag bij Cok Grootscholten op zondag 25 mei a.s.
Da's een hele mooie! Een orbea? Welke?
Nog een tip voor me tegen wolluis?dit jaar is er sinds lang ook bij mij veel vraat.
En admire is uit de handel.
Bvhd
Groet, jan
Ben helaas niet in de gelegenheid geweest om naar de Asclepia-dag te komen.
Mijn vraag is dan ook of die planten een hoge luchtvochtigheid kunnen verdragen.
En of ze in de volle zon moeten staan of toch wat bescherming.
Ik vind ze echt heel mooi en wil dit eventueel in mijn wintertuin plannen.
Het is daar gemiddeld toch wel tussen de 70 en 80% luchtvochtigheid.
In de winter is daar de laagste temperatuur 17°C.
Lager wil ik niet gaan i.v.m. de tropische waterlelies die er overwinteren.
Ik weet dat sommige planten daar niet tegen kunnen en ook dat er planten zijn die dit juist perforeren.
Sommige Stapelia-achtigen zullen 17C prima vinden terwijl andere soorten lichte vorst kunnen verdragen, sommige soorten vinden volle zon prima maar andere soorten hebben liever wat schaduw. Hoge luchtvochtigheid lijkt mij voor geen enkele Stapelia-achtige ideaal.
Alvast heel hartelijk bedankt voor jou antwoord.
De luchtvochtigheid kan ik bijna niet lager krijgen omdat er constant een watervalletje loopt en die kan ik onmogelijk uit zetten.
Helaas dus niet geschikt voor mijn wintertuin.
Maar ik vind ze wel heel mooi.