menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderstammen voor entingen

Ga naar meest recente reactie

Tomby

Tekst aangepast

Tomby

Hey

Aangezien ik veel gezaaid heb zou ik graag van deze 4 (Copiapoa, Thelocephala, Astrophytum en Ariocarpus) willen weten welke onderstammen het meest geschikt zijn en liefst ook het langste houden zodat ik achteraf niet teveel moet overenten, groeisnelheid maakt mij dus niet zoveel uit, aangezien ik het enkel met de "rare" zaailingen wilde proberen (als het eerst met een gewone lukt toch )
Ik ga ook proberen om naar een enting vergadering van jullie te komen als ik dan vervoer vind, maar ik wil me toch op voorhand informeren naar wat ik nodig heb voor mijn entingen. Als ik het net doorsurf kom ik nogal vele verschillende tegen en die hebben elke keer een andere eigenschap en vanaf hier lijkt het nogal een grabbelbox aan keuzes die ik moet maken, daarmee mijn vraag hier waar jullie de beste ervaringen mee hebben.

Greetz Tom
vrijdag 28 december 2007 - 13:58
Dany

Dany

Voor mij persoonlijk vind ik het beste op een kleine Echinopsis hybride.
vrijdag 28 december 2007 - 14:42
Paronoto

Paronoto

Wacht nog tot volgend jaar (april/mei) en dan kun je wel aan een volle doos onderstammen geraken. Er zijn genoeg "enters" bij het Forum die van alle soorten gerief te veel hebben. Enten leer je niet altijd "uit de boekskes"..ik leerde het ooit bij Albert Goossens in 1972 en al doende leert men (veel bij).
vrijdag 28 december 2007 - 17:06
Tomby

Tomby

Ik ga inderdaad eerst proberen "live" een enting te kunnen bezichtigen voor het zelf eens te doen toch vond ik het al interessant om voorkennis te zoeken voor ik erin verzuip op het moment zelf Ik weet van mezelf als je teveel ineens vertelt dat er al eens ewa wegvliegt of verwisseld raakt.

Grtz
vrijdag 28 december 2007 - 18:10
Dany
vrijdag 28 december 2007 - 22:06
Paquita

Paquita

Een goede onderstam om zaailingen op te enten zijn jonge stekken van selenicereus .
Gemakkelijk om deze te vermeerderen en komt ook zeer goed door de winter .
Ik zet er verschillende van in 1 pot en als ze in groei zijn ent ik daarop . Zo nemen ze veel
minder plaats in .
zaterdag 29 december 2007 - 11:58
greener

Greener

Pereskiopsis en Trichocereusen doen bij mij de truuk.

Greener
maandag 31 december 2007 - 15:26
Tomby

Tomby

Bedankt voor de tips en info allemaal, en dat is zeker een interessante website Dany, was hem al eens tegengekomen en heb hem deze keer bij mijn favorieten gezet

Groeten Tom
donderdag 3 januari 2008 - 13:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *