Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op een beurs heb ik vorig jaar kunstmest: Kristalon 6-12-36-3+Micro gekocht.
De verhouding is 1 gram per liter.
maar hoeveel is 1 gram, 1 thee lepel of is dit al teveel?
Wie het weet mag het zeggen
Een koffielepel gewoon afgestreken is 3gr, heb it ooit zelf af gewogen om een gedacht te hebben . Dit is voor meststof van Peeters 10-52-10 en ook met suiker heb ik uit getest
Sjeek, kan je weegschaal niet op een betrouwbare manier 1 gram afwegen, weeg dat 20 gram af en dat leg je in een lijntje op een blad papier. Dat deel je mooi in het midden, heb je 2 keer 10 gram. Doe dit enkele keren tot je een hoeveelheid hebt klein genoeg om mee te werken.
Of inderdaad, zoals Alain zegt, ga naar een apotheek en vraag het af te wegen voor jou én neem een klein maatbetertje mee waar je die hoeveelheid dan ook op aanduidt.
@maurice2, dit klopt. Een afgestreken theelepel is ca. 3 g, zojuist afgewogen op een laboratorium weegschaal.
Ik doe dit al jaren en meet vaak de EC van de oplossing en die komt overeen met de waarde die het moet zijn.
Ik heb een theelepel Peters mest 10:30:20 afgewogen en das was 3 gram.
Het zou je sieren dat je fatsoenlijke taal uitspreekt en niet op zo'n manier tekeer gaat want jouw antwoorden worden niet door iedereen op prijs gesteld!