menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scindapsus

Ga naar meest recente reactie

Ijskoningin

Tekst aangepast

Ijskoningin

Hey!!

Ik heb al een half jaar deze scindapsus, nu begint hij gele bladeren te vertonen. Hoe zou dit kunnen komen?

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 januari 2008 - 13:10
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

volgends mij zijn dit gewoon de oude bladeren die er af moeten...
maar ja wie ben ik

greetz Damy
donderdag 3 januari 2008 - 13:49
Fons

Fons

Inderdaad vermoedelijk oudere blaadjes, ze verwijderen, de wortelkluit lichtjes vochtig houden,staat graag in een omgeving met hogere luchtvochtigheid, regelmatig bladeren benevelen of een bad geven.
donderdag 3 januari 2008 - 22:51
jdcoster

Jdcoster

Weer een beetje dezelfde bedenking als met de orchideeën: heb je voldoende controle over wat er daar gebeurt in dat emmertje? Het zijn sterke planten maar ze tonen het je wel als ze 1 week te droog of te nat staan.
vrijdag 4 januari 2008 - 00:27
Ijskoningin

Ijskoningin

In het emmertje stond inderdaad water...Daardoor zullen de gele bladeren komen.

Bedankt!
vrijdag 4 januari 2008 - 13:33
Bartje22

Bartje22

Ik heb hetzelfde gehad, alleen wist niet dat het daar van kwam bij mij is die helemaal kapot gegaan maarjah nu weet ik het voor de volgende keer
zondag 6 januari 2008 - 19:47
hypermaxx

Hypermaxx

ikzelf heb al jaren zo'n plant, en deze groeit enorm snel, en kan tegen zeer veel.
Ik moet nu en dan de plant gaan snoeien, want ze komt te groot, maar ze kan daar gerust tegen.

Gewoon een stukje afknippen, en in wat aarde steken, en direct begint deze te groeien.

Maar idd, nooit te nat laten staan. Ze houdt van water, maar de wortels niet in het water laten staan.
Dat is mijn advies.

zondag 6 januari 2008 - 21:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).