Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
3 = Devils Claw,
Ik ken hem dankzij Martje, ik heb hem van haar gekregen om aan mijn schoonmoeder te geven omdat hij zo goed ruikt en zo'n venijnige haken heeft [afbeelding verwijderd niet-https]
Het begint te komen, , er zijn er een aantal met juiste familienaam maar de voornamen kloppen niet,
Jo, dit is wel Cuphea platycentra, gewoon een eenjarig plantje
De laatste is een Pavonia multiflora en dit wist Linde
En Martje en Lysianthus werken ook samen het is inderdaad een Prosboscidea louisianica fragrans, wat Lysianthus dan vertelt wist ik eigenlijk nog niet( dus leer ook bij)
Alleé, als Henk en Martje het niet weten zal ik wat uitleg erbij doen.
Niet wintervaste heester, leerachtig blad geliefd bij bloemschiksters, de bloemetjes zijn slechts een 5mm groot(klein) maar er komen er wel duizenden aan, bloeit meestal in april-mei, maar soms ook in juli-augustus.
Danny,
Als je de bloemen met een vergrootglas moet bekijken, tja, dan wil zoiets nog wel eens aan de aandacht ontsnappen. maar desalniettemin ben ik geen eurocent wijzer geworden van je uitleg.
waarvoor wel dank natuurlijk.
En als ik vertel dat het één van de 200 soorten Australische laurier is!
Nr 4 is ook een niet wintervaste plant, met mooi zilverachtig blad die bijna de ganse zomer bloeit.
Nr 4 zou volgens mij "Pericallis" zijn familie van senetti, heb hier een plantje staan onder die naam
"Pericallis" deep bleu, met dezelfde bladvorm en ook 13 bloemblaadjes.
we schieten goed op
1 is Pittosporum tenuifolium en niet de umbellatum, is ook niet makkelijk als je uit zoveel op elkaar lijkende planten moet zoeken.
Wat 4 betreft ik heb deze plant onder de naam Senecio Heritier maar heb hier nooit verder uitleg over gevonden, nochtans komt ze vrij veel voor op plantenbeurzen en vaak in tuincentra maar alleen onder de naam Senecio, dus eigenlijk had ik ook wat gehoopt dat iemand van het forum de echte naam kende.
Alvast bedankt en hopelijk komen we er nog wel achter.
Danny, als je bij google pericallis invoerd en ga naar afbeeldingen zal je bloemen tegenkomen die overeenstemmen met de kleur van uw nr 4.
Zou normaal pericallis "senetti magenta" kunnen zijn maar heeft ook andere namen wijzend op de kleur.
Mijn blauwe bloeit al van aankoop tot nu nog steeds uitbundig,maar heb het gevoel dat einde bloei zich aankondigt.
Hallo Fons,
ik ken jou pericallis wel, en wat vroeger senecio noemde noemt nu ook sennetti, en zo wordt het alleen maar ingewikkelder voor de hobbytuinders. Na wat googlen zou je best gelijk kunnen hebben, alleen heb ik nog mijn twijfels over de groottte van de bloem.