Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb voor moederdag van mijn zoon een prachtige Jasmijn gekregen om mijn terras op te fleuren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn aanwinst moet verzorgen? (veel of weinig water, veel zon of liever schaduw, waar overwinteren .....).
Alle informatie is welkom want een geschenk van je kind koester je toch net iets meer, nietwaar?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Uit de beschrijving maak ik op dat het om een sterjasmijn gaat (daarover wordt ook uitdrukkelijk gezegd dat ze als terras - en kuipplanten gebruikt worden) hoewel de bloemblaadjes van mijn plant niet zo ver uit elkaar staan als op de afbeelding. Maar dat wil misschien niets zeggen.
In ieder geval bedankt om te reageren.
de sterjasmijn ken ik niet als Nederlandse naam , wel weet ik dat bijna overal
in tuincentra,s en bloemenwinkels , Solanum jasminoides , te koop wordt aangeboden, maar op de kaartjes wordt de nederlandse naam, vaak niet vermeld .
maar de nachtschade plant , kan je overhouden mits , hij dus maar uit de koude en tocht blijft .
maar het is een mooie plant we hebben hem zelf ook gekocht .
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben eens gaan googelen op " solanum jasminoides" en je hebt gelijk: dit is inderdaad "mijn" plant.
In het tuincentrum stond gewoon "jasmijn" op het kaartje, een beetje verwarrend dus.