Hallo,
Ik heb sinds het afgelopen weekend een nieuwe tuin en ik ben erg enthousiast.
Nu wil ik ter afscherming van de vuilcontainers in de border (1m2) ervoor een hoge struik/plant planten. Ik heb echter wel wat eisen aan de plant/struik :
- De plant/Struik moet winterhard zijn
- De plant/struik moet wel bloemen geven in de bloeiperiode
- Deze bloemen mogen absoluut niet wit en geel zijn de voorkeur gaat uit naar
(hard) roze
- De plant/struik moet in de winter groene bladeren houden anders zie je alsnog de lelijk containers
- De plant/struik moet een breedte van min. 60 cm. halen en een min. hoogte van 1.80 halen
-De plant/struik komt op een plek met volle zon te staan en moet hier wel tegen kunnen
-Geen rozen want die heb ik al veel staan ( die blijven trouwens ´s winters ook geen groen blad houden )
Zo een heel pakket waaraan de plant/struik moet voldoen, maar de plant/struik krijgt zo´n eyecatcher plek in de tuin dat het gelijk wel goed moet zijn. Nu heb ik na veel peinzen een hele mooie camelia genomen alleen heb ik de fout daarbij gemaakt dat de camelia niet tegen de volle zon kan, dus zal ik deze struik helaas
een ander plekje moeten geven. Nu zit ik erover na te denken om een rodondendron te nemen maar weet iemand of heeft iemand ervaring met een rodondendron in de volle zon ?
Mocht je een andere plantadvies hebben die aan mijn eisenpakket voldoet laat dat dan ook even weten het is altijd het overwegen waard want ik loop momenteel echt vast in mijn keuze.
Best lastig zo´n tuin maar ik geniet al heel erg hoor !
Groet & alvast bedankt,
Amira
[email protected]