menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gladiolen ziek

garfield

Garfield

Mijn gladiolen zijn niet mooi. Ze zijn zelfs voor het opengaan al verwelkt. Ik heb een foto van een gladiool waarop je bovenaan al kunt zien dat het al zwart/uitgedroogd is.
Betere foto's heb ik nu nog niet, omdat ik geen bloeiende meer heb.
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 augustus 2010 - 21:26
garfield

Garfield

Ik had nog nooit gehoord van de gladiolentrips. Maar dit in google getikt en dan kom ik tot dezelfde conclusie als jou. En dat net in het jaar dat ik veel nieuwe had gekocht. Ik ga morgen alles wegdoen en tzt weer nieuwe kopen. En niet meer in dat mooie tuincentrum. Dank voor jouw deskundig antwoord.
vrijdag 13 augustus 2010 - 00:06
garfield

Garfield

Het was inderdaad dat tuincentrum. We hebben ze in Zwolle gehaald. De gladiool Espresso zal wel besmet zijn geweest. Die deed het direct al slecht en die zijn nagenoeg al dood. Teruggaan was ik niet van plan. De reiskosten zijn hoger dan de prijs van de bollen. 100 % zeker dat het aan de bollen ligt weet ik ook niet, omdat er meerdere zijn op het volkstuincomplex die tripsbollen hebben. Maar die zitten allemaal behoorlijk ver van mij vandaan. Dus ik denk dat het de aangekochte bollen wel zijn. Mijn oude bollen (lichtrose) kan ik nu ook opruimen. Ze gaan vanmiddag allemaal in de kliko. Helaas zit er ook al een deel in mijn compostbak en die kan ik er niet meer uitvissen. Dus de komende jaren ook maar even geen nieuwe gladiolen meer kopen. Jammer want het zijn zulke mooie snijbloemen.
vrijdag 13 augustus 2010 - 09:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).