Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Er hebben er mij hier verschillende gevraagd om zaad van mijn verschillende echinacea's. Nu mijn pink double delight , daarvan worden enkele bloemen bruin. Maar het probleem is dat of ik ze nu af doe en laat drogen of erop laat staan ze compleet beschimmelen, hoe geraak ik in godsnaam dan aan zaad??
Groetjes Vicky
Hebt gij veel soorten Echinacea's ?
Wij verzamelen ze.
Kijk eens op deze link. http://www.familie-tuinen.be/pagina14.html
Weet ge een kweker, geef ons een seintje.
Groetjes
Ik heb Virgin , Pink double delight, merenque, hot summer en Vintage Wine..Die heb ik gekocht in Tongeren. In Vlaanderen zit er ook ene en die heeft wel 25 soorten!!Zijn naam is Jan Spruyt - Van der Jeugd , googel maar is even..
Weet jij dan mss hoe ik best zaad neem? Die double delight heeft wel bruine bloemen maar die beschimmelen dadelijk...
Groetjes Vicky
Ps: Wauw zeg wat een prachtige bloemen hebben jullie daar allemaal staan
Fantastische tuin!! Enne ja, die kweker Jan heeft er veel maar om er nog te vinden die jullie niet hebben , haha das een ander paar mouwen
Eens proberen de zaadjes eruit te peuteren voor ze beschimmelen. Misschien rijpen ze binnen wel? Dit is een gokje, ik weet dat dit lukt met akelei en campanula (dit jaar geprobeerd). Het proberen waard.
Moetje