menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit

Ga naar meest recente reactie

petrasap

Petrasap

Ik ben nog steeds op zoek naar de naam van deze plant. Mijn tuin is er letterlijk van vergeven ook al stoort het me momenteel niet. Alleen zou ik niet willen dat mijn andere planten er door belemmerd geraken te groeien uiteraard. Het is een plant met heel fijne paarse/lila bloemetjes die nu aan het openbloeien zijn. Iemand raad? Alvast bedankt voor de reacties

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2011 - 20:57
petrasap

Petrasap

Belemmert die mijn andere planten te groeien met de tijd?

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2011 - 21:04
danny2

Danny2

Dit is volgens mij het wilgenroosje, dit kan zich razend snel verspreiden en je hele tuin inpalmen. Zou het zeker niet in zaad laten komen.

groetjes danny
dinsdag 24 mei 2011 - 21:33
iecee

Iecee

volgens mij bastaardwederik.
lijkt op het wilgenroosje maar het is een vreselijk woekerend onkruid
heeft het veel worteltjes die erg oppervlakkig wortelen? dan is het bastaardwederik
dinsdag 24 mei 2011 - 23:30
monique217

Monique217

bastaardwederik bloeit volgens mij veel later
dinsdag 24 mei 2011 - 23:42
petrasap

Petrasap

Allen dank voor de antwoorden. Het klopt dus dat dit degelijk één van de vele soorten basterdwederik is waarvan wilgenroosje er één van is. Deze plant heeft zich enorm verspreid over mijn hele achtertuin waar ik een soort "wilde tuin" wil laten groeien. Daar staat oa vingerhoedskruid, reuzerabarber, leverkruid, ijzerhard, ereprijs, kattenkruid, blauwe strobloem, wilde salie, varens......(zie foto). Mijn volgende vraag is nu: gaat dit kruid zich meester maken over de hele achtertuin en de andere planten belemmeren in hun groei? Ik vind het wel een goede natuurlijke bodembedekker maar weet niet welk effect hij zal hebben op mijn andere planten. Nogmaals dank voor de raad

Bloemen & Planten

woensdag 25 mei 2011 - 10:26
petrasap

Petrasap

nog een paar foto's

Bloemen & Planten

woensdag 25 mei 2011 - 10:27
petrasap
woensdag 25 mei 2011 - 10:29
petrasap

Petrasap

Zou het zeker niet in zaad laten komen zeg je Danny, moet ik ze dan wegdoen?
woensdag 25 mei 2011 - 10:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *