Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Lorie dit is een beetje afhankelijk van de soort. Er zijn soorten die bij een temperatuur tussen de 22-24gr na twee weken kiemen. Maar er zijn ook die bij 5 gr pas in diverse maanden gaan kiemen.
Lorie,
vorig jaar had ik ook gezaaid...... geen resultaat.
Dit jaar niet gezaaid en tot mijn verbazing komt ie nu wel weer piepen.
Al zo'n plantje of 10 staan van enkele cm.
groetjes José
De meeste Delphiniums hebben een kouperiode nodig. Winterzaaien van deze soort is vrijwel altijd succesvol.
Daar is het nu een beetje te laat voor, maar je kunt ze ook in een bakje zaaien, afdekken en 2-4 weken in de koelkast zetten. Daarna op een plek uit de zon zetten om ze te laten ontkiemen.
Lorie,
Wat leuk dat het gelukt is.
Nu nog even de slakken in de gaten houden.
Zelf zet ik ze in potjes tot ze wat groter zijn, zodat de slakken wat minder geinteresseerd zijn. Zorg wel dat de potjes groot genoeg zijn, zodat ze kunnen groeien en je dit jaar al de eerste bloemen geven.
Het moet nu lukken é.
Weer veel slakken hier dit jaar.
Ja, vorig jaar waren ze opgegeten van de slakken... ik moet ze goed beschermen.
Maar nu zijn ze nog heel miniscuul en staan nog binnen.
Lorie, om sterke planten te krijgen moet je ze nu al ergens buiten in potten neerzetten waar de slakken niet kunnen komen. Als je ze binnen laat staan, worden het slappe planten, die het maar moeilijk kunnen opnemen tegen regen en wind.