Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet iemand hoe je Vernonia crinita kan vermeerderen?
Kan door deling maar aan elke plant (3st) komt er na 3jaar maar 1à2 stengels uit.
Te weinig om te delen.
Dus zou ik het anders willen proberen.
Vernonia komt langzaam op gang, het duurt een aantal jaren voordat je een flinke pol hebt.
Ik heb Vernonia 3 jaar geleden gezaaid. Zaad kwam van Garden's North uit Canada. Ik dacht dat het zaad een koudeperiode nodig had maar het Vernonia zaad dat ik had kiemde na een paar weken al.
Mijn planten hebben dit jaar ook pas twee stengels dus echt snel gaat het niet.
Delen van volwassen planten lijkt mij de beste optie (maar dan moet je dus wel volwassen planten tot je beschikking hebben!)
Je kan inderdaad stekken, zelfs nu nog. Het is wel niet de makkelijkste plant om te stekken, vorig jaar zijn de stekken wel geworteld maar niet voldoende uitgelopen om dit jaar goede planten te geven (ben toen wel redelijk laat gestart met dat stekken)
Bedankt Bart, lijkt me inderdaad niet moeilijk.
Maar ik heb ze nu 5jaar staan en nog altijd maar 2 stengels zonde om die te gebruiken voor het stekken. 2 Planten zijn zelfs niet meer uitgekomen.
Ik denk dat bijkopen nog het beste zal zijn.
Ik heb een andere cultivar V. crinita 'Betty Blindeman' gekocht zal nu zien wat die doen.
De plek waar de andere V.crinita staan lijkt me normaal. In de border met andere planten, normaal vochtig en zonnig van late voormiddag tot de avond. goed beschut van de oostenwind.