Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Eddy, vrees dat je die nergens gaat vinden tenzij in een exotisch-tuincenter.
Adriaan, zondag is er in Putte bij cana-banana een plantenruilbeurs(exotische) en daar zullen er zeker wel te koop of te ruilen zijn. Breng er zelf wel enkele mee.
Danny,
Kan helaas niet naar Putte komen, maar heb wel interesse in die van 1m. Ik kan wel eventueel wel bij je komen ophalen, als het niet al tever is, Ik woon zelf in Breda. Mocht je foto's hebben dan graag .
Groetjes Adriaan
+ 31 6 41792575
een Jaccaranda aanschaffen is zoals al gezegd niet eenvoudig en berust
meer opgeluk dan wijsheid ze worden hier immers weinig verkocht .
er is natuurlijk een tussen oplossiing alleen dan wordt het beetje geduld
en dat is hem zelf zaaien en dat is vele male eenvoudiger en ook nog
eens goedkoper ook voor gemiddeld 2,50 kun je maximaal tienplanten
kweken o.k het vergt mee tijd maar dan heb je ook wel voldoening lijkt mij .
Ik woon in Spanje en heb een boom in mijn tuin. Ze zaaien heel makkelijk uit. Ik heb eventueel zaad voor je.
Mijn vriendin in Bali heb ik zaad gestuurd een paar maanden geleden en haar plant is nu bijna een meter.
Een andere vriend heeft drie jaar geleden zaden van me gekregen en die boom bloeit nu al.
Ik weet niet of dat binnen gaat, maar misschien kan je hem klein houden door te snoeien.
Heb een fotootje van mijn Jacaranda toegevoegd.
Graag, want daar ben ik net naar op zoek, dit is toch de CERCIS ofwel REDBUT ?
Schitterende boom, bloeit op het hout.
Vorig jaar een lagerstroemia gekocht in Spanje ( ieder jaar ga ik naar Castelló d'Empúries ) ben benieuwd wat hij hiet gaat doen.)
Ja dat is hem Adriaan, ik zal ze sturen, van de Cercis weet ik niet welke kleur hij heeft. Ze worden hier als straatbomen aangeplant en ik haal de zaden van de grond Ben net zo groot.....de bomen zijn roze, wit en donkerder roze. Ik zal verschillende kleuren zaden er bij doen. Maandag gaat het op de bus.
Het postkantoor is zaterdag niet open en vandaag maar tot 1 uur, dat haal ik niet.
Kweken van jacaranda is heel eenvoudig, overwinteren is al een stuk moeilijker en in bloei krijgen kan je vergeten. Heb tot nog toe slechts ooit van een persoon geweten dat hij een bloem op zijn jacaranda had en dit oop een boompje van 5jaar.
@Jacaranda, worden de bomen bij jullie in de winter volledig kaal?
Misschien dat ze hier te warm worden overwinterd, hier blijven ze meestal groen.
Cercis, de meeste zijn hier tamelijk wintervast en komen ook tot bloei.
Deze zijn ook courant te koop in de meeste tuincetra.
Ik heb een paar Callistemon soorten in de tuin. Heb niet zoveel plaats meer voor grote planten Heb een tuin van 700 m2 en die staat nu vol....ik woon hier 13 jaar en er stond alleen een dood grasveld en twee dennenboompjes. Vandaag een soort Frangipani gekocht. De soort die ze in Bali Jepun Jepang noemen. Ik ben zo ontzettend blij! Heb al twee keer zaad gekregen van vrienden in Bali maar nooit sloeg het aan en nu zomaar een heel grote plant gevonden.