Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorige oktober heb ik anemone blanda Blue Shades geplant maar daar is geen spoor van te bekennen geweest. Zijn er lotgenoten? Oorzaak de lange winter? Tie.Deze vraag is gesteld vanop Anemone blanda Blue Shades.
Ik heb ze geplant onder een treurberk tussen een Geranium Rosanne, Cyclamen Coum en Cyclamen Hederifolia, Speenkruid en Bergenia. Die stellen het allemaal wel. Het is er niet te nat en ik heb geen last van woelmuizen. Ik zal het nog een paar dagen aanzien eer ik graaf om te zien of er nog iets van over blijft.
Nee, Hillie, die bloeien normaal in maart. Dit jaar zou dat dan nu moeten zijn. Maar hier geen spoor.
Mooie combinatie met die tulpen en vergeet-mij-nietjes en het groen van akelei! Wat is de standplaats en het soort grond?
Ik heb vorige herfst tulipa turkestanica geplant en die heeft het vrij goed gedaan voor een eerste jaar, maar omdat ze zo vroeg is stond ze alleen. Deze tulipa tarda is mooier en heeft al mooi gezelschap. De prijs voor het wachten...
Deze staan onder struiken. Ik woon in Henegouwen, dus vrij zware grond. Ik heb ze nu ook op een open deel gezet maar gezien het rare weer kan ik niet zo goed vergelijken. Wat hoogte betreft denk ik dat de tarda beter bij de anemonen past dan de turkestanica. En turkestanica is hier al uitgebloeid voor de tarda en de anemonen bloeien.
Ik kan het je pas volgend jaar laten weten. De mijne steken net de grond in. Als de kwaliteit dezelfde is als de blauwe druifjes die ik tegelijk gekocht heb zit het wel goed. Die begonnen nl prompt te groeien (te rap dus wegens het plots terug warmer worden).