menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mirabilis jalapa

Ga naar meest recente reactie

Jonas8500

Jonas8500

Ik heb vorig jaar een 4-5tal van deze planten gezet. Die werden uiteindelijk iets te groot naar mijn zin.

Op zich geen probleem aangezien deze plant niet winterhard is.

Kwam ik toch even lelijk bedrogen uit!

Ik had er al een 30 tal zien uitkomen. (Die ik allemaal uitgedaan heb) Maar tijdens het aanplanten van mijn Dahlia's heb ik gemerkt dat zelfs meters verder, de grond vol zit met scheuten.

Oftewel is mijn grond perfect voor deze plant. Ofwel is dit een zeer snel verspreidende plant!

Nog iemand ervaring hiermee?Deze vraag is gesteld vanop Mirabilis jalapa.
zondag 5 mei 2013 - 18:02
Polplastron

Polplastron

Ze zaaien zich inderdaad vrolijk uit en blijkbaar kan het zaad heel goed tegen zeer koude temperaturen.

Overigens overleven ook de wortelstokken soms wel eens een winter.

Gewoon uittrekken is overigens niet zo heel moeilijk. Ik heb ze twee jaar gehad en momenteel staat er geen enkele meer.

En nu ... heb ik ondertussen Mirabilis longiflora gezaaid. De bloemen lijken me iets mooier en fijner, dus als die zich uitzaait is dat welkom.

Groeten,

Pol
zondag 5 mei 2013 - 18:25
Jonas8500

Jonas8500


Uittrekken gaat inderdaad heel vlot, maar het zijn er ongelofelijk veel!

De eerste hield ik bij om eventueel aan iemand anders te geven. Maar na de eerste 30 smijt'k ze gewoon weg
maandag 6 mei 2013 - 08:03
Polplastron

Polplastron

Ja ... die zaaien zich inderdaad h
maandag 6 mei 2013 - 08:21
charelke

Charelke

Ja het zaait zich geweldig uit,de wortelstokken lijkend op schorseneren kan men uitgraven om te overwinteren ,het loof afknippen tot op 2cm van de kop en in een gaatjes zakje met wat turfmolm verpakken en kan men weggeven.
grts
Charelke
woensdag 22 april 2015 - 10:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon