menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Syringa microphylla Superba

Ga naar meest recente reactie

kantje1plantje2

Kantje1plantje2

waneer snoei ik hem het best?Deze vraag is gesteld vanop Syringa microphylla Superba.
vrijdag 17 mei 2013 - 18:16
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Waarom toch steeds dat snoeien?
Je zet een struik in de tuin om hem te laten groeien en bloeien.
Toch niet om te snoeien.
Als je pers
vrijdag 17 mei 2013 - 21:12
Plantadvies

Plantadvies

Seringen hebben wel een last van wilde scheuten. Deze kun je dan wegsnoeien. Snoeien doe je na de bloei, alleen de bloemen weghalen. Dit bevordert de bloeikwaliteit. Als een sering te groot wordt, bloeien alleen de bloemen bovenin. Snoei dan terug na de bloei.

Plantadvies
zaterdag 18 mei 2013 - 20:18
Tuinprins

Tuinprins

Probleem is dat veel woningen (vooral in NL) maar kleine tuinen hebben en er is een groot gebrek aan winterharde struiken die niet al te groot worden. Dus worden er verkeerde groottes opgegeven voor veel planten (ik geloof dat er op het kaartje van Viburnum tinus nog steeds 80 centimeter als grootte staat!). Als deze planten twee jaar in de tuin staan zijn ze al te groot voor de plek die ze is toebedeeld. Snoeien is dan een optie.

Iedereen die op een tuincentrum werkt of heeft gewerkt kent het riedeltje van het merendeel van de klanten:

1. het mag niet hoog worden (bedoeld is meestal niet hoger dan 60-80 centimeter!)
2. het moet groenblijvend zijn (anders is het in de winter zo kaal!)
3. het moet zeer lang bloeien (kijk eens bij de eenjarigen zou ik zeggen!)

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 18 mei 2013 - 21:19
vloeiende

Vloeiende

Syringa meyeri Palibin is een alternatief als je aan vervangen zou denken, blijft veel kleiner, ruikt ook lekker bloeit wel later, staat nu in knop terwijl Syr. m. Superba nu volop in bloei staat.
Ik durf toch wel jaarlijks enkele takken te snoeien om de drastichse snoei na enkele jaren te vermijden en ook na de bloei.
maandag 20 mei 2013 - 22:10
kantje1plantje2

Kantje1plantje2

bedankt voor de goede vriendelijke raad toch van de meeste! tuingroetjes carine
woensdag 22 mei 2013 - 16:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).