menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fremontodendron californicum

sintpieterskapelle

Sintpieterskapelle

Ik heb net een flanelstruik gekocht. In de winkel vertelden ze mij dat hij winterhard was. Niet dus, blijkt uit jullie site. Ik heb geen lichte koele standplaats. Wel een donkere aanbouw aan het huis, die niet verwarmd is in de winter. Zal het lukken die plant daar te laten overwinteren? Of laat ik hem buiten en kan ik hem bedekken of afdekken?

Deze vraag is gesteld vanop Fremontodendron californicum.
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:15
RdB

RdB

Als je geen koele slaapkamer hebt zou je het kunnen proberen, mits het er niet harder dan een paar graden vriest. Als de ruimte geheel donker is zal je echter weinig kans maken. Hou de plant al voor je hem wegzet zeer droog, geef ook tijdens de opslag nauwelijks water.

Buiten heeft de plant m.i. geen kans.

Ruud
dinsdag 6 augustus 2013 - 21:36
hanninkj

Hanninkj

Ik heb de plant jaren buiten in de tuin gehad tegen de zuidmuur maar is dan toch in een strenge winter gesneuveld. De plant heeft in de winter wel licht nodig maar op een koele plaats kan hij goed overwinteren maar wel droog houden in de winter dit is erg belangrijk. Mijn plant hou ik bij 5 graden en staat dan in februari volop in de knop.

Ton
woensdag 7 augustus 2013 - 08:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 2? (beveiligingscontrole) *