Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Voor de winter heb ik een prachtige bos rozen gehad, een poos in de kamer gehad, maar toen ze niet meer zo heel mooi waren, heb ik ze buiten in een pot gestoken. Nu zijn er bij een paar van deze takken zijtakken gekomen die mooie groene blaadjes hebben. Zouden deze nu kunnen uitgroeien tot een struik? Het is nl. een prachtige roos.
hé dat is plezant
Ik heb het nog nooit geprobeerd met snijrozen, maar ik zou de bloem wel verwijderen en ze wat inkorten tot boven die nieuwe scheuten.
Laat ze dan verder gerust op een beschutte plek uit de wind en zon (wel licht).
In het najaar mogen ze dan in de volle grond.
Laat ons dan weten hoe het verder verloop is, ben erg nieuwsgierig naar.
Hallo
Voor de winter , wanneer was dit dan .
We zijn nu nog steeds voor de winter , want we hebben nog
geen winter gehad .
Maar om te antwoorden op je vraag : gewoon in volle grond planten .
Zo heb ik van het snoeisel van een baccara een takje in water gestoken,( in de serre) en na 2 maanden een flinke uitloper en 1 worteltje. Of hij de overgang van water naar aarde overleefd is nog de vraag!
Ik houd de grond in het begin altijd heel erg nat, dus beetje overgang van alleen water naar waterige blubber en zo naar normale bewatering. Dus niet meteen van water naar grodn.
wat een idee, geweldig
zeker de moeite om dit uit te proberen,zeker als je een mooie apparte roos koop,bv bij een fleurop bloemenzaak.
die hebben vaak appartere rozen
Jahoor dat kan heel goed, ik heb vorige lente een witte roos uit een boeket in mń kas in de grond gestopt en die had mooi wortels gevormd dus in het najaar buiten geplant en nu komen er nieuwe scheuten aan.
Op face book stond een artikel van iemand en die snijd de bloem eraf en steekt de steel in een grote aaardappel en plant de aardappel dan in grond en zo vormt de roos nieuwe wortels echt leuk.
Staan ze niet in een pot met aarde? op foto lijkt het toch zo.
Maar ze mogen niet in de zon staan, het best is onder een struik beschut van zon en wind.
Geen meststoffen toedienen wel begieten.
Ok, we zijn nu 4 maanden verder en ziet het resultaat!
Twee prachtige knoppen!!! Ik heb ze dus in een grotere pot gezet. Zo te zien zijn alle 4 de takken blijven leven. Ik laat ze tot het najaar in de pot staan en plant ze dan in de tuin.
Als ik het goed begrijp is volle zon niet goed voor rozen? Dat zou jammer wezen, want ze zouden prachtig staan in mijn voortuin, maar die is pal op het zuiden.
[afbeelding verwijderd niet-https]
(Ja er staat een hybiscus tussen, ook nog ergens een taxusje en lavendeltje)
Ik wacht nu met spanning af hoe de roos eruit zal zien!