menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mandevilla Sundaville Red

Aloe

Aloe

Op moederdag heb ik deze prachtige, voor mij onbekende, plant gekregen. Over de verzorging genoeg tips gevonden maar kan iemand mij vertellen hoe ik de plant tijdens de groei moet leiden? Tegen een houten rek o,i,d., zoals b.v. een Clematis? En moet ik voor de overwintering de plant dan "losknippen" van het rek en de stengels terugsnoeien tot boven 3 knopen?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Groetjes,
Aloe
maandag 12 mei 2014 - 13:48
Carib

Carib

Met een paar medium bamboestokken kom je bij deze plant al een heel eind. die als een wigwam over de plant zetten in de pot en hij windt zichzelf om de stokken. Het is een vaste plant die overwinterd kan worden, maar ik heb er zelf geen goede ervaringen mee. In een vorstvrij gehouden kas was het te koud voor deze plant, waardoor de takken een voor een afstierven en op een koele plek in huis was het te donker, waardoor al het blad afviel en de plant verzwakte en ziek werd. Hij wil dus een heel lichte, maar toch koele plek tussen 10 en 15 graden in de winter.
maandag 12 mei 2014 - 20:36
Aloe

Aloe

Het is mij volkomen duidelijk wat ik moet doen.
Bedankt voor de uitleg, Carib,
dinsdag 13 mei 2014 - 11:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).