Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Na veel gezocht te hebben op het internet, lijkt het onmogelijk om voor de plant "Calibrachoa" zaad te kunnen kopen. Heeft u een idee waar dit wel zou kunnen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Amazon.de verzend niet meer naar België of het bedrag is te laag maar mij lukt het in ieder geval dit niet.
Vorig jaar nog wel maar dat was een hoger bedrag.
Inderdaad dehaan bij Vreeken, ben daar al eens binnen gelopen.
Daar hebben ze echt heel veel.
Heb net gekeken maar Vreeken heeft die ook niet meer.
Ik heb ze wel op ebay.be gevonden dit zijn blauwe.
Komen uit België en hebben het nummer 261288363926.
Dit nummer intypen op zoeken en je krijgt ze te zien.
Er zijn er nog een paar leverbaar.
1,60€ kosten + 1,60€ verzending.
Nu heb ik niet zoveel verstand van Calibrachoa's maar het schijnt dat 1. veel Calibrachoa soorten gepatenteerd zijn en alleen mogen worden aangeboden na toestemming van de patentbezitter (of zaad hier ook onder valt weet ik niet) 2. de planten meestal weinig zaad aanzetten of steriel zijn en 3. indien de planten wel zaad aanzetten de planten bij het zaaien niet soortecht terug komen en vaak bloemen geven die lijken op die van de "wave petunia" (Petunia x hybrida). Dit verklaart dan ook waarom er weinig zaad van Calibrachoa's wordt aangeboden. Als je als gediplomeerde zaadboer Calibrachoa zaad aanbiedt en je krijgt later talloze klachten van teleurgestelde tuiniers dan zal dat zaad snel uit het assortiment worden gehaald.
Zoals ik heb begrepen worden de Calibrachoa's die je in het tuincentrum vindt altijd door stek vermeerderd.
Toevallig was ik ook op zoek en heb deze zaden gevonden op Ali express, geen idee of het ook wat is, maar het is spotgoedkoop en ik heb gisteren een hele partij van diverse zaden besteld waaronder ook diverse soorten calibrachoa
Google op callibrachoa seeds of million bells seeds en dan kom je vanzelf Aliexpress tegen
Ik ben benieuwd wat er allemaal binnen gaat komen (voor EUR 14) en of het ook wat gaat doen.
Succes