Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Voor mijn "tuinproject" had ik het idee om een strook lavendel, dus in feite een haag, langs een zijde van de petanquebaan te plaatsen. Zijn er dingen waar je hiervoor speciaal voor moet op letten? Of lavendelsoorten die hiervoor al beter dienst doen dan andere?
Het gezaaide gras staat ondertussen trouwens al mooi groen en goed dik! Mooi om te zien hoe een verloren ruimte plots zo kan veranderen!
En zijn alle soorten hiervan geschikt voor? Of speelt dit mindere rol? Goed doorlatende grond zal hier alvast geen probleem zijn, het is nogal zanderig... maar ook wel redelijk arm... of maakt dit geen probleem?
Kijk eens op de site van Bastin in Nederland (ik mag nog geen link plaatsen). Zij zijn lavendelkwekers en hebben heel wat tips voor de aanplant.
Ik ben vorig jaar naar de lavendeldagen geweest (dit jaar op 12-13 juli) en de mooiste (volgens mij) genoteerd.
Dit voorjaar alles voorbereid zoals zij adviseren en nu staat er een pril maar mooi bloeiend lavendelbed in mijn tuin, ook in arme zandgrond. Terwijl het in het verleden altijd fout liep met die plant.
Heb die site eens bekeken... ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten waren? Amai, terug iets bijgeleerd! Zal zeker hun tips omtrent aanplanting ook bekijken! Bedankt voor jullie tips en advies!