menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Identificatie plant

Ga naar meest recente reactie

Patat

Patat

Kan iemand me helpen met de naam van deze plant?

Bloemen & Planten

zondag 22 februari 2015 - 01:37
Patat

Patat

Is er echt niemand die weet welke plant dit is?

Zoals je ziet op de foto is hij er niet zo goed aan toe. Als ik te weten kom welke plant dit is, kan ik de nodige zorg toepassen om hem er helemaal bovenop te krijgen.
dinsdag 3 maart 2015 - 15:27
jdcoster

Jdcoster

Ook de foto ervan kan beter
Het lijkt mij wel een Eleagnus ebengii, maar voor meer zekerheid hebben we een betere foto nodig.
dinsdag 3 maart 2015 - 17:02
Tuinprins

Tuinprins

Mijn gedachte gaat ook uit naar Eleagnus maar de foto is helaas niet echt duidelijk.

Kan zijn dat de plant vorstschade heeft opgelopen. In de volle grond zijn deze planten goed winterhard maar in een pot is het een ander verhaal.

Ik hoop dat er gaten in die bloempot zitten anders kan het ook zijn dat de plant last heeft van natte voeten (Januari was zeer regenrijk).

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 3 maart 2015 - 17:40
jdcoster

Jdcoster

Of droogte verleden zomer?
dinsdag 3 maart 2015 - 17:51
Patat

Patat

Alvast bedankt voor de info.

Ik ben niet zeker of het de plant is die jullie zeggen. Ik vind op internet enkel planten met witte bloemen, terwijl die van ons in de zomer rode pluimige bloemen krijgt. De schade is pas ontstaan deze winter, dus allicht vorstschade (al hebben we hem telkens ingepakt met vlies toen het 's nachts ging vriezen).
vrijdag 6 maart 2015 - 12:05
satomi

Satomi

Zo te zien is het deze : Acca sellowiana (Feijoa sellowiana). Die is hier niet winterhard en moet 's winters naar binnen.
vrijdag 6 maart 2015 - 13:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 4? (beveiligingscontrole) *