menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 4

Lijstjes: te mijden planten

Ga naar meest recente reactie

leerling

Leerling

't Begint koud te worden en in de tuin valt stilaan minder te doen. Tijd om bij te leren en inspiratie op te doen bij andere tuinliefhebbers.

Vandaar deze vraag als vierde in een aantal 'lijstjes' topics:

Voor welke planten zou je andere tuinliefhebbers willen waarschuwen, en waarom?
vrijdag 11 november 2016 - 01:48
Roeli

Roeli

houttuynia.
Raak je nooooooiiiit weer kwijt
vrijdag 11 november 2016 - 07:43
LT

LT

Campanula rotundifolia. Woekeraar met ondergrondse uitlopers. Daarom staat deze nu hier in een ruime pot.
vrijdag 11 november 2016 - 08:26
minouke

Minouke

Munt, plant die noooit in de volle grond!
Dan die woekerende bamboesoorten.... millegus!!! ik heb ze nooit gehad maar als ik die verhalen hoor!
vrijdag 11 november 2016 - 08:53
patriciame

Patriciame

Houttuynia zit bij ons in een ruime pot ! Dit jaar hebben ze vele bloemen gegeven, maar nu vrees ik dat ze zich uitzaaien! Hopelijk NIET !!!
vrijdag 11 november 2016 - 09:07
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Acer negundo, de zaden komen overal uit.

Aralia elata, duivelsstok, prachtige plant, maar woekert verschrikkelijk door wortelopslag. Te planten met een rizoombegrenzer zoals bij bamboe.
vrijdag 11 november 2016 - 09:24
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Guldenroede Solidago. Let goed op welke je aanschaft. Ze woekeren niet allemaal.
vrijdag 11 november 2016 - 10:42
Roeli

Roeli

Als je houttuynia in een pot zet, zet hem dan wel op een stenen ondergrond. Op gras of in de tuin ontsnapt hij stiekem door de bodemgaten en ben je weer in de aap gelogeerd.
Dat zal ook wel gelden voor de andere woekeraars.
vrijdag 11 november 2016 - 10:51
dj1

Dj1

Meiklokjes,mooi, ruiken goed, maar een woekeraar. Daar raak je niet meer van af,groeit overal tussen. In een grote bloempot zetten in de grond zou kunnen.
vrijdag 11 november 2016 - 16:04
sugar

Sugar

Meiklokjes? Meen je dat nu.
Ik raad jullie allemaal aan om die te planten. Zo mooi.
vrijdag 11 november 2016 - 16:51
sugar

Sugar

En wat niet aan te planten: alles wat op de zwarte lijst van invasieve exoten staat. Er is een reden waarom die op die lijst staan (www.alterias.be)
vrijdag 11 november 2016 - 16:52
c j de k

C j de k

Sommige soorten Mahonia kunnen er ook wat van en wat te denken van Fluweelstruik/boom !!!
vrijdag 11 november 2016 - 17:29
charlotje

Tekst aangepast

Charlotje

Idd de Lelietjes van Dalen!, wat een prachtige, heerlijk geurende verschrikkingkjes!; ware wolven in schaapsvacht!!
Ze bloeien 10 dagen per jaar en veroveren inmiddels de hele tuin, zijn welhaast onuitroeibaar en bovendien zijn ze vréselijk giftig!
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=21002
vrijdag 11 november 2016 - 17:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon