Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Er schijnt ook nog mest in te zitten. Is niet schadelijk voor de planten.
En ja, groen gras is toch echt mooier als dat hooi dat er bij mij in de tuin ligt.
Heel wat planten worden met verf zgn. "opgeleukt" of met kleurstof in het kweekwater. Bijvoorbeeld idd. die verdraaide Calluna's of blauwe Phalaenopsis... verschrikkelijk!!!
Dat groen spuiten van de buxus is helemaal van den zotte. Lijkt hier wel Amerika te worden, waar ze al jarenlang 's zomers ook het gras groen verven. Stelletje i.....n zijn het.
Maar Satomi, die gekleurde heide en straks die kleine kerstboompjes worden verkocht. Dus zijn er mensen die het mooi vinden.. Van mij mogen ze als ik ze maar niet hoef te hebben.
Oh zeker Roelie, er zijn genoeg mensen die het geweldig vinden en meestal denken ze ook nog dat het normaal is. Heb al heel wat teleurgestelde mensen gezien/gelezen/gehoord waarvan de nieuwe uitloop van dit soort aanbod in de normale kleur groeide
Tja, ik ben en blijf nu eenmaal toch een vakvrouw en houd van (bijna) alles dat echt is Mij zul je nooit met zo'n product zien.
Ik vind het persoonlijk ook heel lelijk, maar smaken verschillen gewoon.
Mochten we nog zo’n zomers als deze verwachten in de toekomst denk ik wel dat er mensen zullen zijn die hun verdorde planten weer een kleurtje willen geven.
Een kaal boompje op stam met de kerst groen of rood verven stond anders heel mooi bij een bloemist. Met wat simpele ballen er in. De verf verdween en in de zomer was het weer echt groen. Heb niet opgelet wat voor boompje dit was.