Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste
Wij proberen deze al 2 jaar uit onze tuin te krijgen iemand een idee ? Hebben van alles al geprobeerd zelf alles omgespit knollen verwijderd etc blijft maar komen ....
Arum italicum. Gewoon blijven uitputten is de enige mogelijkheid; vanaf het moment dat het blad bovenkomt kan je meteen schoffelen of hakken. De plant zet zich voort door zaad, maar ook door kleine zij-knolletjes die aan de hoofdknol gevormd worden. Ik zit hier met hetzelfde euvel en zie het nu stilaan minder ernstig worden...
Als dit bij mij zo was dan ging ik ze nu alvast uitsteken. Met wortel en al. Je ziet ze nu nog zitten. En niet laten bloeien. Of tenminste de zaden als ze rood zijn verwijderen. Volhouden.
Ongewenst is natuurlijk ongewenst, dat is heel persoonlijk. Maar dit is nochtans een mooie stinsenplant die zich op bijzondere en bewonderenswaardige wijze voortplant. Zie:
Uistekken heeft weinig zin wij zijn al 2 jaar bezig met uitstekken spitten bespuiten ... etc etc niks helpt sommige vinden dit een mooie kelk maar de bessen die eraan hangen zijn giftig... ik zit met dieren en kinderen en dit moet er uit wij hebben al zitten denken om alles af te scheppen en nieuwe aarde aan te voeren gewoon de korte pijnne
Uistekken heeft weinig zin wij zijn al 2 jaar bezig met uitstekken spitten bespuiten ... etc etc niks helpt sommige vinden dit een mooie kelk maar de bessen die eraan hangen zijn giftig... ik zit met dieren en kinderen en dit moet er uit wij hebben al zitten denken om alles af te scheppen en nieuwe aarde aan te voeren gewoon de korte pijnne
Uitsteken is inderdaad nogal een werk; voor grote planten is dit de beste methode, maar al die kleintjes... je blijft gewoon bezig. Schoffelen en hakken kost echter weinig energie en moeite en daar haal je toch mooie resultaten mee!
De dieren blijven over het algemeen wel van de bessen af; mij hond heeft eens aan de bladeren geknabbeld toen hij pup was en heeft toen een half uur aan het braken geweest; sindsdien blijft hij er af!
De bessen worden enkel gevormd als de bloei gedaan is, dus dat is makkelijk te voorkomen.
De aarde afvoeren vind ik nogal drastisch. Dan zou je ze beter uitscheppen en zeven door bijvoorbeeld een oude bedbodem... Ik zeg maar wat....
Heel lelijk en heel effectief: afdekken met zwart plastic of antiworteldoek. In het geval van Arum, 2 jaar. Als het een niet te groot stuk is en niet al te zeer in het zicht is het een optie. In het voorjaar potten met bollen erop, in de zomer kuipplanten...