Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo beste mensen ik zit met een paar vraagjes, iemand die mij kan helpen?
1. Hoelang het duurt eer de bloemknol groeit tot een stengeltje met blad of bloem?
2. Bij deze bloemknol ben ik niet zeker of deze nu onder de grond moet zitten +- 2x diepte van de knol zelf of planten dat de bovenkant van de knol juist uit de grond komt?
3. Is een uitgelopen bloemknol nog te redden? ook als het stengeltje wat uitgedroogd is?
Ik heb ook oxalis bollen.
Het duurt lang soms tot begin mei vooraleer je de eerste sprietjes ziet.
Maar wees gerust elk jaar zijn ze er weeR
Kijk eens bij mijn foto's van vorig jaar misschien zie je bij de foto's van april al wat groei.
Je moet eerst kijken of het Afrikaanse soorten zijn want die bloeien nu, heb verschillende in bloei staan. Wel in de kas dus vorstvrij.
De Zuid-Amerikaanse in de zomer.
Ik zet ze een aantal cm's onder de grond.