Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
en hoeveel geef je dan ?? Deze planten hebben veel vocht nodig , je zult ze dan ook niet snel teveel geven . Maar een Rodgersia planten die al in blad staat lijkt me vragen om problemen juist vanwege de vochtbehoefte en het droge weer helpt ook al niet mee . Staat hij wel in de schaduw toch ??
C j de k,
Ik heb ze geplant als plantgoed waarmee ik bedoel, kleine kern die moest uitlopen.
Ze staan in de schaduw maar ja ik vrees dat ze echt nog te weinig water hebben. Zo jammer.... Het zou eens een dag/nacht mogen regenen....
Het beste is om het blad gewoon af te knippen, de plant regelmatig blijven bewateren - maar ook weer niet verzuipen - en ook regelmatig voelen of en hoe diep de grond vochtig is.
Zo krijgt de wortelstok de kans om zich goed te vestigen en ja, je hebt dan geen bloemen dit jaar, maar het is wel beter voor de plant.