menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nooit bloemen op Hortensia

Ga naar meest recente reactie

Patattenriek

Patattenriek

Mijn ooit zo mooi bloeiende witte Hortensia die ik een viertal jaren terug heb aangekocht in een supermarkt is er in geslaagd om 3 jaren op rij geen enkele bloem(knop) te produceren ( niet op oude scheuten en niet op de nieuwe scheuten) Ik krijg alleen maar de laatste 3 jaar een fris ogende groen bladerdek te zien. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

Bloemen & Planten

donderdag 28 mei 2020 - 19:35
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Vorst. Te weinig zonlicht. Of niet goed bemesten zou één van de oorzaken kunnen zijn.
donderdag 28 mei 2020 - 21:19
Patattenriek

Patattenriek

Staat in pot en heb die tijdens de weinige vorstperiodes die we hebben gehad binnen gezet en zonlicht en voeding heeft die plant ook voldoende gehad. Heb nog een stuk of 5 Hortensia's in potten staan die ik op dezelfde manier behandeld heb en daar staan dan wel knoppen in, andere soort weliswaar.
donderdag 28 mei 2020 - 21:30
Carib

Carib

Voor een plant van vier jaar oud is hij wel erg klein. En erg laag. Hij wordt niet gesnoeid, neem ik aan?
donderdag 28 mei 2020 - 23:16
Patattenriek

Patattenriek

Die plant is nog niet gesnoeid en inderdaad die blijft klein ik snap het ook niet.
donderdag 28 mei 2020 - 23:50
Tuinprins

Tuinprins

Uitplanten in de volle grond en je krijgt bloemen. Wel beschermen bij late nachtvorst anders kan de bloei tegenvallen.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 29 mei 2020 - 05:43
Wannus

Wannus

Staat hij misschien nog in dezelfde pot bij aankoop , ik zie de pot niet .
In dit geval verplanten in een grotere pot .
vrijdag 29 mei 2020 - 07:14
Patattenriek

Patattenriek

Neen hoor staat niet in dezelfde pot bij aankoop, heb die vorig najaar in een 15 liter pot geplant met verse potgrond, Ik ga hem toch maar weer in volle grond planten dan alhoewel ik er nog in pot staan heb en die, doen het wel goed-zijn wel roze-
vrijdag 29 mei 2020 - 10:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).